ZOOT končí s Výdejnami radosti – nahradí je partnerské pobočky
3 minuty čtení
Výdejny radosti internetového obchodu ZOOT definitivně končí. Zákazníci si své zboží budou moci vyzvedávat v síti až 150 partnerských módních obchodů. Hlavním důvodem je zvýšení počtu objednávek s doručením domů, které z velké části nahradilo osobní vyzvedávání.
ZOOT je oblíbeným českým e-shopem, který nabízí zboží více než 300 značek. Mezi nejvyhledávanější produkty patří ZOOT šaty, ZOOT kabelky a ZOOT obuv, dále pak například módní a bytové doplňky. Při využití slevy na ZOOT nebo ZOOT slevového kuponu lze ušetřit až 85 % původní ceny.
Nabídka e-shopu ZOOT zahrnuje zboží oblíbených značek jako Gant, Tommy Hilfiger, Lacoste, Vans, Gap nebo Nike. Dle recenzí ZOOT jsou zákazníci velmi spokojeni jak s nabízeným zbožím, tak s poskytovanými službami.
Zákazníci si oblíbili mimo jiné systém vratek – ZOOT vrácení zboží umožňuje do 60 dní od uskutečnění nákupu, zatímco v jiných e-shopech lze zboží zpravidla vrátit pouze v zákonné 14denní lhůtě. Pokud si zákazník svou objednávku vyzvedl ve Výdejně radosti, mohl zboží bezplatně vrátit rovnou po jeho převzetí a vyzkoušení.
Výdejny radosti však ZOOT definitivně zrušil. Poslední pobočky ukončily svůj provoz na konci ledna 2021. Zboží je momentálně možné vyzvedávat ve 120 módních obchodech po celém Česku a Slovensku – například ve vybraných prodejnách Different, Woox, Wrangler nebo Fitness shop. Počet výdejen by se měl do konce roku zvýšit na 150.
Snížení nákladů a zvýšení udržitelnosti
Šéf společnosti Milan Polák uvedl, že během pandemie se poměr objednávek doručených domů zvýšil z 20 % na 60 %. Z tohoto důvodu se módní prodejce rozhodl kamenné pobočky zrušit a nahradit je běžnými výdejnami v obchodech s módou.
Zrušením Výdejen radosti ZOOT sníží náklady a zároveň podpoří lokální byznys, jelikož partnerským prodejnám platí za každou vydanou objednávku a přivádí i potenciální nové zákazníky.
S provozem Výdejen radosti se pojily vysoké náklady a složitý systém vrácení zboží. Dle Milana Poláka si někteří zákazníci objednávali více produktů, než skutečně potřebovali, protože doručení na pobočku bylo zdarma a bez nutnosti platit předem.
Zhruba 20 % zásob tak bylo neustále na cestě mezi výdejnami a skladem, což by se nyní mělo změnit. Cílem společnosti je snížit počet vrácených položek na míru, jež bude snesitelná pro zákazníky, prodejce i planetu – jednou z hodnot firmy je udržitelnost, která se redukcí vratek zvýší.
Za poslední rok, kdy se chování zákazníků radikálně změnilo vlivem pandemie, se průměrná vratka snížila ze 70 % na 50 %. V roce 2021 by se firma ráda postupně dostala na 35 %.
V minulosti měl ZOOT v České republice přes dvě desítky výdejen, ve kterých si zákazníci mohli vyzkoušet a případně vrátit zboží rovnou při vyzvednutí objednávky. Jejich počet se postupně začal snižovat a v současnosti již není provozována žádná.
O e-shopu ZOOT.cz
ZOOT je dobře známým a oblíbeným e-shopem, který nabízí módu a bytové doplňky. Podobné zboží lze najít například v e-shopech Different, Freshlabels, 50style nebo Urban Store. Jako uvítání nabízí Freshlabels slevový kód pro nové zákazníky.
Zákazníky jistě potěší časté slevy a výprodeje, které se na ZOOT pořádají během celého roku. Jak již bylo zmíněno, ve slevách na ZOOT lze nakoupit i s 85% slevami. O výprodejích nejen v e-shopu ZOOT pravidelně informuje cashback portál Tipli, který navíc nabízí slevu za nákup na ZOOT ve formě cashbacku.
Firma si zakládá na prozákaznickém přístupu, o čemž svědčí například možnost vrátit zboží v 60denní lhůtě. Zároveň je pro ZOOT typický velmi dobrý zákaznický servis, jehož pracovníci reagují prakticky obratem a veškeré problémy řeší skutečně rychle.
Zákaznické recenze jsou z převážné většiny pozitivní, proto lze v internetovém obchodě ZOOT nakupovat zcela bez obav. V létě 2021 se e-shop spojil s Urban Store a Bibloo, čímž investiční skupina Natland významně posílila.
Poslední aktualizace: 02. 04. 2021
Michal Hardyn
Již od roku 2008 sepisujeme užitečné články na nejrůznější témata - od půjček a financí až po pojištění nebo cestování. Za cíl si klademe informovat naše čtenáře co nejsrozumitelnějším způsobem - pomoci jim ušetřit peníze, získat přehled nad daným tématem či jim poradit s jejich situací.