Zacina se presouvat cast spendu z PPC reklamy do affiliate marketingu?
1 minuta čtení
Nedavno jsem mel meeting se CEO vetsi medialni agentury. Maji pod palcem PPC kampane nekolika velkych klientu s budgety kolem 1 mil. Kc mesicne. Prvni cast schuzky se tocila kolem vyvoje trhu s PPC reklamou – jak ceny PPC reklamy leti strme vzhuru. V dalsich platformach prodavajicich traffic na aukcnim modelu je to podobne. Stale vice se priblizujeme US/UK trhu, kde se za 1 navstevnika v top oborech a v sezone plati castky klidne v radu desitek dolaru.
Druha cast schuzky se tocila kolem reseni rostoucich cen reklamy a CPA. Klienti agentur zacinaji mit vetsi zajem o navrh reseni affiliate marketingu. Maji zajem vzit cast svych zdroju a presunout je do affiliate marketingu. Osobne jsem presvedceny, ze tohle je trend, ktery budeme vidat stale casteji.
Z meho pohledu je to docela logicky vyvoj vzhledem k situaci na ceskem affiliate trhu:
- Konkurence tuzemskemu affiliate trhu prospela – na trhu pusobi 3 solidni lokalni affiliate site, ktere neusly na vavrinech a venuji se rozvoji sveho businessu a klientum, kteri jim mohou dlouhodobe duverovat
- Zvysuje se povedomi o affiliate marketingu v agenturach a u klientu – castecne to muze byt tim, ze nekteri byvali affilaci, kteri se venovali affiliate pri skole, tak nyni pracuji v agenturach a na strane klienta (setkavam se na schuzkach s klienty/agenturami, ze se nekdo prizna, ze drive mel affiliate webiky)
- Affiliate komunita dozrava – uz to neni sedy business jako drive – jmena superaffilaku jsou casto znama, komunita je pomerne dobre organizovana (prikladem je akce Affiliate ctvrtek)
Tech duvodu bude mnohem vice. Ve vysledku mi z toho vychazi, ze klientu se zajmem o affiliate marketing bude velmi pravdepodobne pribyvat. Vice kampani znamena vice prilezitosti k vydelku affilaku a vice superaffilaku. Mame se myslim na co tesit. 🙂
Poslední aktualizace: 22. 09. 2014