„V roce 2018 je kladen důraz na značku zaměstnavatele,“ říká průzkum VímVíc.cz v článku na IHNED a E15
1 minuta čtení
Připravili jsme průzkum ve spolupráci s našimi klienty ve VimVic.cz, mezi které patří společnosti Möbelix, Kaufland, Česká spořitelna nebo AAA AUTO. Věnuje se aktuální složité situaci na trhu práce a trendům v HR pro rok 2018.
Vznikly zajímavé články, které najdete například na magazínech IHNED a E15.
Podle průzkumu vyplývá, že se zvyšuje důraz na budování značky zaměstnavatele (employer branding) a pro firmy je také stále důležitější zefektivňovat práci s uchazeči.
Nelze spoléhat pouze na katalogy práce
Obor HR směřuje k větší personifikaci a stojí před úkolem rozšířit a diverzifikovat svoji působnost. HR oddělení se stávají důležitějšími v rámci celé firemní struktury.
Z výsledků vyplývá, že je potřeba při náboru používat více zdrojů pro oslovení kandidátů. Už nelze spoléhat pouze na katalogy práce, jako tomu bylo před 20 lety. Chování uživatelů, možnosti internetu i sociálních sítí ovlivňují nábor a postupy, které musí recruiteři volit.
Být transparentní, upřímný a budovat si pověst
Významně se mění chování kandidátů. Zájemce o zaměstnání ještě před oslovením firmy sleduje její chování na internetu a sociálních sítích a vyhledává informace také o zaměstnancích firmy, se kterými může být brzy v pracovním vztahu. Vyhledává také její hodnocení.
Postup se neliší od jiných rozhodnutí, která lidé dělají. Podobně jako ověříte hotel na Bookingu, dovolenou na Tripadvisoru nebo film na ČSFD, tak si ověříte na internetu zaměstnavatele. Vybrat zaměstnavatele je minimálně stejně důležité jako volba dobrého filmu nebo dovči. 🙂
Budováním značky, odkrytí tzv. „black box“ a vyprávěním příběhu firmy se zaměstnavatel stává atraktivním pro uchazeče. Ti už neslyší prioritně na vysoký plat, zajímá je také pracovní prostředí, lidi ve firmě, možnosti kariérního a osobního růstu.
Pro kompletní znění článků s výsledky výzkumu a HR trendy pro rok 2018 pokračujte:
Poslední aktualizace: 15. 03. 2018