Menu

Tradicni marketing u online projektu nestaci, resenim je inbound marketing

1 minuta čtení

Tradicni formy marketingu jsou u dnesnich vykonnostnich online projektu temer nepouzitelne. Plnit vykonnostni cile a smerovat k nejakym prodejum/leadum je velmi slozite, pokud sve prostredky venujete vyhradne do kupovani navstevniku pres PPC, bannery, placene PR. Jeste horsich vysledku obvykle dosahnete, pokud se rozhodnete do marketingoveho mixu pridat radio, telku nebo print.

Z meho pohledu je v podstate neudrzitelny model stavet online projekt/start-up na PPC, bannerech a dalsich pilirech tradicnich marketeru. V dnesni online konkurenci se stale casteji pomerujete s nevykonnostnimi inzerenty, jakymi jsou napriklad banky nebo pojistovny s jejich budgety ve stylu „tohle prosim utratit“. Toho volneho low-cost trafficu je mene a mene a situace bude stale slozitejsi, jak zacinaji dalsi velke korporace verit internetu a alokovat vetsi budgety do online.

Resenim je delat veci chytrejsim zpusobem, nez konkurence. U online projektu se tomu rika, venovat se inbound marketingu. Zakladni myslenkou inbound marketingu je „zaujmout uzivatele“. Inbound marekting je vyrazne pracnejsi a slozitejsi, ale jeho vysledky jsou obvykle mnohem zajimavejsi a stabilnejsi, nez u tradicniho outbound marketingu.
1. Inbound marketing – uzivatele se snazite zaujmout, uzivatele prichazi sami.
2. Outbound marketing – kupujete si pozornost uzivatelu, kteri se v ten okamzik vetsinou venovali necemu uplne jinemu, nez vasemu produktu/sluzbe.
V anglictine se nekdy outbound marketing nazyva „interruption marketing“.

>>Konverze u uzivatelu, ktere se vam podari zaujmout (inbound), jsou prirozene lepsi ve srovnani s uzivateli, u kterych si jejich pozornost kupujete (outbound).<<

Inbound marketingove kanaly:

Schema prevzato z SEOmoz.

Pokud jste klient se solidnim budgetem, muzete inbound marketing outsourcovat na vykonnostni/lead-gen partnery, jakymi je napriklad nase 5DM.cz s vlajkovou lodi TopSrovnani.cz. Pokud jste start-upista nebo tvurce online projektu s mensim budgetem (bez budgetu), bude potreba resit inbound marketing vlastnimi silami a spise se upnout k oblibene metode pokus-omyl. Muzu doporucit tyto zdroje, ktere mohou vysledky vyrazne urychlit:

Mate tipy na dalsi zajimave zdroje o inbound marketingu? Jak resite marketing?

Poslední aktualizace: 07. 12. 2012