Statusdroid – tip na supr nástroj pro monitoring webu
1 minuta čtení
Sledování dostupnosti služeb u webu je kritická součást každého online businessu. V Tipli už nějakou dobu k monitoringu používáme Statusdroid, který kontroluje dostupnost našich služeb z několika míst celého světa. Navíc umí sledovat i odezvu a přehledně ji zobrazovat v grafu, takže pokud se blíží „bouře“, často to poznáme z odezvy ještě dříve, než dojde na nejhorší.
Další informace o službě Statusdroid najdete například na CzechCrunch.
Statusdroid je v zásadě jednoduchá monitorovací služba, která pod pokličkou skrývá mnoho přínosných funkcí. Základem je rozhodně kvalitní systém notifikací. V případě, že dojde k nedostupnosti služby, tak nás služba notifikuje prostřednictvím emailů, SMS nebo obdržením hovoru od robota, ve kterém nám elektronický hlas sdělí, jaká služba je právě nedostupná.
Politiku notifikací si můžeme libovolně nastavit včetně časových intervalů, kdy má být notifikace vyvolána, tak i kontakty, které má Statusdroid kontaktovat.
Velkou výhodou je, že kontakt na volajícího robota si můžete uložit jako krizový. To je dobré, protože tím „emergency call“ o nedostupnosti služby zazvoní v telefonu, i když máte třeba zrovna nastavený tichý režim. To je mimochodem dobrá vychytávka, to mi poradil kamarád, že krizové kontakty zvoní i v tichém režimu.
Mimo šikovný systém notifikací oceňujeme taky možnost sledovat data v přehledných grafech, sledovat historii nedostupnosti služeb nebo možnost vygenerovat status page. Statusdroid jde dál a snaží se mimo základní dostupnosti služeb sledovat, zda máme kupříkladu platný certifikát a provádí i jiné testy tak, aby vše běželo jak má.
Další super funkcí, kterou momentálně Statusdroid spouští, je napojení na Facebook a Adwords. V případě výpadku služeb dojde k automatickému pozastavení kampaní. V Tipli utrácíme denně vysoké částky za reklamu, proto pro nás každý výpadek může znamenat i ztrátu na straně marketingového budgetu a každých 15 minut bez reakce nás může slušně zabolet.
Kluci ze Statusdroidu dělají super práci. Dřív jsme používali Uptime. Přešli jsme na Statusdroid, jelikož mají jednoduchý pricing, výborně komunikují, naslouchají našemu feedbacku a umí vše, co v základu potřebujeme.
Poslední aktualizace: 11. 05. 2018