Analýza organické návštěvnosti Google vs Seznam
Méně než minuta čtení
Tady je výsledek zajímavé analýzy, která porovnávala podíl vyhledávačů Google a Seznam na organické návštěvnosti (SEO) na jednotkách miliónů návštěv za kvartál. Jedná se o čísla za rok 2018, vzorek je složen z různých webů a eshopů.
Podle dat kolegů z agentury In creative vychází organická návštěvnost ve prospěch Google poměrně významně – 83 %. Vyhledávač Seznam na vzorku klientů generoval pouze 17 % organické návštěvnosti.
- Klient s největší Google organic návštěvností: 98 %
- Klient s největší Seznam organic návštěvností: 39 %
Kolegové z agentury zmiňují, že ještě nedávno se považoval podíl vyhledávačů za vyrovnaný a říkalo se, že podíl je 50:50. Dneska už si to kolegové podle dat jejich klientů a vzorku miliónů návštěv nemyslí. (zdroj)
V případě Seznamu to vypadá, že stále větší pozornost a prostředky získávají mediální projekty jako Stream nebo Seznam Zprávy.
Na podobné trajektorii je také tuzemská online dvojka Mafra, která také stále více zdrojů investuje do mediálních projektů jako Óčko. V loňském roce proběhl odprodej některých projektů mimo mediální „nohu“, například prodej webu Automodul nebo serveru AAApoptavka.cz.
Poslední aktualizace: 31. 01. 2019