Shrnutí roku 2017
6 minut čtení
Připravil jsem již tradiční bilancování k uplynulému roku. Letos je to pro mě obzvlášť důležité. Končí jedna etapa. V lednu vstupuji do mého 10. roku v online businessu. Byl to náročný rok. Tým rostl ještě rychleji než jsem čekal a některé měsíce byly i na mě velmi hektické. 🤓 A to jsem zvyklý na šílené tempo. 🚀🤘
Odměnou je solidní růst firem a překonání hned několika plánů a očekávaných výsledků.
Začátky v online businessu před devíti lety
Ještě k blížícímu se jubileu 10 let mezi hochy od počítačů. Včera to bylo přesně 9 let, co jsem obdržel pozitivní odpověď na můj zájem o práci ze začínajícího startupu Elephant Orchestra, nyní ePojištění. Při mé systematičnosti nebylo moc těžké email dohledat. 🙂
Email od Honzy Barty z doby, kdy měl startup Elephant Orchestra kolem 6 lidí. Letos jsem Honzu zahlédl v této reportáži (čas 1:02), tak nevím, jestli náhoda nebo dělá do kryptoměn…
Tyhle začátky na internetu byly zajímavá etapa. To byla úplně jiná doba než dnes. Měli jsme všichni jiné starosti a online marketing fungoval naprosto jinak. Nebyl tady silný Facebook, žádný remarketing, za proklik se v PPC platilo desetníky nebo jednotky korun na TOP slova.
Klukům z ePojištění/EO se podařilo firmu dobře prodat. Osobně se cítím komfortně na „frontě“ s vyhrnutými rukávy. Rozvíjení firem a online projektu mi dává velký smysl. Od roku 2011 jsem založil 6 společností, které působí v ČR, SR a PL.
Dvě z firem, které jsem založil, se mi podařilo úspěšně exitovat. Podle veřejně dohledatelných informací tyto firmy za pár let vyrostly z nuly na obrat v řádu desítek miliónů korun ročně.
Růst týmu Tipli z nuly na 30 lidí za jeden rok
Loni jsem zmiňoval, že jsem se „posunul“ ze startupu v podkrovním bytě do áčkových kanceláří v centru Prahy a Brna o rozloze 300 m2. Letos jsme tomu dali extra rozměr a v listopadu pronajali dalších 150 m2 áčkových kanceláří na Praze 1 s terasou a výhledem do ulice Na Poříčí.
Budování nových kanceláří pro moje startupy v Černé labuti frčí na plné pecky, celé patro by mělo být hotové do konce ledna 2018
Nové kanceláře jsou potřeba. Letos jsem přijal historicky nejvíce nových lidí. Celkem 35 nových tváří. Nejvíce nováčků pracuje na našem superstar cashback portálu Tipli, tam to bylo 25 nových lidí do českého, slovenského a polského týmu.
Tipli se skvěle daří. Tempo nepolevuje. První týden v lednu nastupují 3 noví full-time zaměstnanci do Tipli a máme další pohovory.
Důležité je zmínit, že Tipli má za sebou pouze první celý rok v businessu. Pokud jste zažili začátky nějaké firmy nebo většího projekty, tak ten začátek to je regulérní válka. Bez přehánění.
Ladíte produkt, marketing, budujete infrastrukturu a technickou část, nastavujete procesy v provozu a administrativě, odlaďujete finance a reporting, odhazujete z cesty klacky, co vám tam hází konkurence. Masakr. A to vše s týmem, který ještě nezažil ani jeden komplet roční cyklus.
To znamená, že na všech frontách jedete na 120 % a přitom většina týmu neví, co vás čeká během high-season (Vánoce) na internetu. Teprve se učili, co a jak mají dělat. Šlo jim to solidně a určitě je na čem ještě do příštího roku zapracovat, ať jsme zase o pořádný kus silnější.
Od letošního roku mám také nového společníka. Tím je Petr Jirásek. Získal podíl ve společnosti Tipli s.r.o. provozující český, slovenský a polský portál a bude provozovat také rumunské Tipli. Petr patří mezi nejchytřejší lidi, které jsem měl příležitost poznat. Vystudoval umělou inteligenci na MU a v Tipli je jeho rukopis čitelný od produktu, přes IT až po marketing.
O budování, rozvíjení a motivaci týmu jsem mluvil v rozhovoru na portále Mladý podnikatel.
Společné foto s Jirkou Rosteckým z portálu Mladý podnikatel
Letos se mi dařilo navazovat vztahy s médii. Při jedné z největších e-commerce akcí, kterou byl AliExpress Day, jsem měl přímý živý vstup na TV Nova v pořadu Snídaně s Novou.
Momentka z vysílání na TV Nova, kde jsem komentoval nákupní svátek AliExpress Day
Noví významní klienti pro HR řešení VímVíc.cz
Projekt VímVíc.cz mi také dělá radost. Podařilo se nám zformovat výborný tým. Pohybujeme se v náročném business oboru a přesto se nám daří zajímavě růst. Hodně věcí jsme se letos naučili a čekám, že rok 2018 bude velký zlom pro VímVíc.cz. Týmu a projektu obrovsky věřím.
Ve VímVíc.cz jsme hravě překonali 100 online kurzů na webu. Letos nejúspěšnějším kurzem byl kurz o nákupu Bitcoinu a kryptoměn od guru Karla Fillnera. Také mě to nasměrovalo a nakoupil jsem přes burzy jako Coinbase, Coinmate, Binance, Bittrex a Kraken některé kryptoměny. Moje portfólio zahrnuje Bitcoin, Litecoin, Monero, Vertcoin, Ethereum, Ripple, DASH a pár dalších.
Jednou z hlavních událostí ve VímVíc.cz je rozšíření businessu o nové příležitosti na pracovním trhu. Mezi naše platící klienty se během pár měsíců zařadily firmy jako IKEA, AXA, Česká spořitelna, Komerční banka, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank, McDonalds, Mobelix nebo AAA Auto.
150 účastníků školení Digitální HR od Stario Agency
Ve Stario Agency jsme měli několik velkých dlouhodobých projektů pro silné brandy. Podařilo se nám uskutečnit pár větších zakázek na tvorbu videa, kde máme hodně seniorní tým. Katka jako šéfka agentury má vše pevně ve svých rukách a má mojí plnou důvěru.
Velmi pozitivně hodnotím eventy Stario Agency. Rozběhla se akce Digitální úterý, na kterou pravidelně chodí skvělý lidi od našich klientů, obchodních partnerů a také ti, kdo mají zájem.
Mým největším projektem ve Stario Agency bylo rozjetí série školení DigitalniHR.cz, na kterém spolupracujeme Matějem Matolínem z portálu lovec-hlav.cz.
Matěj patří mezi hvězdy nejen tuzemského HR trhu. Má praktické zkušenosti z recruitmentu v jednom z nejtěžších oborů, kterým je IT. Vystupuje na českých i zahraničních HR konferencích.
Měli jsme několik veřejných školení v Praze a v Bratislavě – jarní a podzimní termíny. Všechny termíny byly vyprodané. Na žádost některých firem jsme přidali pár privátních školení. Celkem se školení zúčastnilo kolem 150 lidí.
Fotka ze školení Digitální HR v Bratislavě v Impact Hub, kde jsme měli kolem 25 účastníků
Těžíme ze zkušeností KOOPEO Ventures
Od roku 2016 spolupracuji se zkušenými a kapitálově silnými investory z KOOPEO Ventures. Chlapi mají desítku online/tech investic v Česku a na Slovensku a nějakých 25 let zkušeností.
Řeším s nimi klíčové strategické otázky v businessu. Líbí se mi, jak se doplňuje naše pracovní nasazení, mladý tým a tah na branku a obrovské zkušenosti partnerů z KOOPEO Ventures. Skvělá kombinace.
Uběhnul jsem 2.000 kilometrů a mám syna
Letos v lednu jsem si stanovil cíl uběhnout 2.000 kilometrů za rok. Selskými počty jsem zjistil, že to znamená uběhnout každý den 5,5 kilometru nebo každý druhý den 11 km. To není málo, nicméně pokud jste striktní vyznavač pravidel, není to zase taková potíž 1 rok tohle vydržet. 🙂
Běhal jsem přesně podle této rovnice. V létě jsem si řekl, že si naběhám nějaké kilometry jako rezervu, ať se v zimě moc netrápím. No a přesně tak to vyšlo. Končím rok s nějakými 2050 km.
Po těch všech „předskokanech“ v tomto článku přichází to nejdůležitější. To jsem si nechal úplně na závěr. Nejdůležitější událostí tohoto roku je jednoznačně narození mého syna. Můj syn Matt je to nejlepší, co mě dosud v životě potkalo. Ačkoliv jsem nemohl využít otcovské dovolené, kterou dnes novopečení tatínci mají k dispozici, snažil jsem se, a stále snažím, trávit s Mattem co nejvíce času. Zkrátka, je to nepřenosné, těžko to popsat.
Ať máte skvělý rok 2018.
Přeji vám všem jen to dobré!
Michal
Poslední aktualizace: 28. 12. 2017