Proc na internetu startupy plne nadsencu porazi korporace se super mozky?
1 minuta čtení
Spoustime novy AffiliateClub.cz a pochopitelne sleduji, jak nam skacou v adminu nove registrace affilaku. Krome pochval od registrovanych affilaku jsem obdrzel take zdrzenlive reakce ve stylu „proc ja bych se mel do AffiliateClubu registrovat?“. Je mi jasne, ze urcita cast lidi se zaregistruje v podstate okamzite a nebudou na nic cekat, zatimco dalsi skupiny lidi budou jeste delsi dobu vyckavat.
V tomhle podle me pomerne spolehlive funguje ze skoly znama segmentace dle inovacniho cyklu produktu, ktera rozdeluje uzivatele na 5 zakladnich skupin:
- 1. Nadsenci / Inovatori
- 2. Vizionari / Early Adopters
- 3. Pragmatici / Brzka vetsina
- 4. Konzervativci / Pozdni vetsina
- 5. Skeptici
Vetsina z tech prave registrovanych affilaku v novem AffiliateClubu bude patrit mezi Inovatory nebo Vizionare. Affilaci ze skupiny Brzka vetsina nebo Pozdni vetsina budou potrebovat cas a spoustu dukazu, ze uz je doopravdy vhodna doba pro registraci. Precijen jde z jejich pohledu o uplne novy a nevyzkouseny produkt a ten potrebuje dostatek casu, aby ho ostatni overili. 😉
Osobne mam pocit, ze znacna cast uspesnych lidi z ruznych internetovych projektu a firem se rekrutuje prave ze skupin Inovatoru a Early Adopters (Vizionaru). Je to vcelku logicke – u internetoveho businessu obvykle neni cas na ten pragmaticko-konzervativni pristup, ktery je typicky napriklad pro korporatni lidi. V online prostredi je nutne byt velmi rychly a extremne rychle inovovat.
Nutnost rychlych inovaci je asi jedna z pricin, proc na internetu jsou uspesne Startupy plne Inovatoru a Vizionaru a naopak nejsou moc uspesne korporace disponujici BIG MONEY a armadou extremne chytrych lidi, kteri ale patri do vetsiny spolecnosti (84% lidi) prijimajici nove produkty jen pomalu – az kdyz citi dostatecnou jistotu a komfort, ze produkty byly otestovany dostatecne pocetnou skupinou lidi pred nimi. Na internetu se hraje o cas a kdyz nejste u napadu jako jedni z prvnich a nejednate rychle, uz je obvykle pozde a sance na uspech se snizuji.
Do jake skupiny lidi patrite vy?
Poslední aktualizace: 12. 02. 2014