Menu
Proč je důležité budovat osobní brand

Proč je důležité budovat osobní brand

2 minuty čtení

Dlouhodobě v dnešní digitální době roste důležitost budování osobního brandu. Pro managera, ředitele nebo majitele firmy vždy bylo důležité, aby dobře reprezentovali svou firmu.

Dneska s rostoucí důležitostí a dostupností sociálních sítí a internetu je správná reprezentace firmy zásadní otázka úspěšnosti firmy. Informace o firmě a jejích zaměstnancích jsou dostupné na pár kliknutí nebo pár zpráv přes chat.

Když jedete na dovolenou, také si ověříte reference na hotel nebo cestovní agenturu. Máte spoustu možností – od hodnotících portálů jako Booking.com až po diskuzní fóra. Podobně si ověřujte hodnocení, když vybíráte restauraci nebo vybíráte film, na který se podíváte.

Úplně stejně uvažují vaši obchodní partneři nebo potenciální zaměstnanci. Je naprosto běžné, že si vyhledávají hodnocení firmy a protože firma je o lidech, tak naprosto logicky si vyhledávají konkrétní lidi z firmy – přes sociální sítě, Google, diskuzní fóra a další.

Pokud o vás nemohou najít uspokojivé informace a hodnocení, budou postupovat podobně jako při výběru hotelu nebo filmu, který není dohledatelný – zvolí raději jinou „jistější“ a důvěryhodnější možnost.

Tip: Budování osobního brandu je jedním z hlavních témat školení Digitální HR, na kterém spolupracuji s Matějem Matolínem, HR šéfem z STRV a autorem blogu lovec-hlav.cz, který patří mezi nejčtenější české odborné internetové blogy.

Osobní brand představuje příležitost

Co byste měli zvážit při budování osobního brandu?

Osobní brand je velká příležitost, která pomůže odlišit se a podpoří důvěryhodnost. Každý děláme v práci i mimo ni denně spoustu zajímavých věcí a pokud se o tyto věci správně podělíme, pomůže nám to v kariéře a ve vytváření vztahů.

Dnes je naprosto běžné, že si před osobní schůzkou nebo pohovorem druhá strana „googlí“ informace o účastnících schůzky. Pokud jí dáte možnost ještě před setkáním rozbít obavy a odstranit ten nepříjemný pocit neznáma, tzv. “black-box”, nakročíte správným směrem aniž by vůbec samotná schůzka začala.

Pokud naopak nerozvíjíte ani základní pilíře osobního brandu, potom druhou stranu stavíte do nepříjemného tajemna a můžete přijít o některé příležitosti.

Na toto téma navazuje nedávno publikovaný článek na iDnes.cz, který z části zmiňuje také další rizika pro firmy a lidi ve firmách, která vychází ze sociálních sítí.

[Pokud jste dočetli až sem, doporučuji pokračovat na druhou část tohoto článku – přejít na článek Osobní brand nevytvoříte přes noc, podle mojí zkušenosti je potřeba trpělivost.]

Poslední aktualizace: 17. 10. 2017