Menu

Prilezitost na .cz internetu – srovnavac slevovych kuponu

1 minuta čtení

Delsi dobu premyslim, proc se v CR ve vetsi mire zatim nerozjely online kupony. V tuzemsku jsme sikovni na tvorbu copycat projektu (i kdyz posledni dobou je popularni rikat, ze nejde o kopii, ale pouze o dodrzovani oboroveho standardu). Velke a uspesne online firmy jako Seznam, Heureka, Mall, Slevomat – vsechny mely na svem zacatku jasny vzor, kde se inspirovaly. Uspesnych vzoru pro online kupony je cela rada, presto tenhle obor na ceskem internetu v podstate chybi.

Online kupony jsou jednim z businessu, po kterych se divame. Zatim prioritizujeme leadgen a hromadne slevy a online kupony mame v supliku. Pustim nejaka cisla, co mame ke kuponum – treba se situace nejak posune. 🙂

1. Inspirace – online kupony jsou velmi rozsirene v Anglii –  mezi leadery patri portal myvouchercodes.co.uk, ktery se chlubi duverou 6M uzivatelu a nabidkou 168K kuponu od 72K merchantu. Fantasticky se MVC rozjizdi slevove kupony pres online aplikace v mobilech – 2M stazeni!

myvouchercodes

2. Rozjezd v CR – na trhu jsou firmy, ktere nabizi ruzne slevy pres kupony nebo vernostni programy – tzv. desitky, dvacitky, tricitky (10-30% slevy do obchodu). Tzn. ze ochota merchantu ke spolupraci existuje.

  • Mezi nejvetsi vernostni slevove programy patri Sphere – agreguje cca 10K obchodnich mist v CR a SR. Sphere nabizi slevy jednak pres kartu Sphere, druhak je soucasti produktu tretich stran, jako jsou ruzne platebni a kreditni karty (CS, KB, RB,…).
  • Solidni vernostni slevovy program nabizi O2 ve forme O2 odmeny a take Citibank pres jeji Citi Club.
  • Věrnostní program provozuje také tuzemská největší banka, kterou je Česká spořitelna. Ta svůj věrnostní program nazvala iBOD a umožňuje v něm získat iBOD odměny za nákupy a používání služeb banky
  • Zajimave partnery nabizejici slevy zakaznikum ma i cashback letadlo Lyoness – Interspar, Baumax, M&S a mnoho dalsich.
  • Ochota merchantu zaradit online jako distribucni kanal roste – prikladem Bata.cz, ktery nedavno spustil affil program v CJ.com.

3. Obchodni model – system merchantu je pripraveny trackovat konverze, ktere ziskaji pres kupony nebo vernostni programy. To je videt napriklad u systemu Lyoness. Tzn. merchanti ve vysledku presne vidi, kolik jim vydelaji zakaznici s kuponem a muzou vam poskytnout provizi z techto prodeju.

Kupony jsou cesta pro Retail a FMCG firmy, jak ziskat nove zakazniky a alokovat vice penez do spendu na internetu. Kupony jsou narozdil od letaku dobre meritelny marketingovy naklad.

Zajimaji vas online kupony nebo mate zajem probrat detaily – piste bud do diskuze pod clankem nebo primo na muj mail – viz. sekce „Media“ zde na webu.

Poslední aktualizace: 19. 05. 2013