Menu

Prazdny inbox – 3 tipy, jak toho docilit

Méně než minuta čtení

Muzete se docist o cele rade zpusobu prace s inboxem. Nekdo preferuje pracovat s emaily v davkach. Tento pristup zminuje mezi online nadsenci popularni Ferrissuv Ctyrhodinovy pracovni tyden. Kazdemu muze vyhovovat neco trochu jineho.

1. Co je z meho pohledu dulezite, nedelat si z inboxu TODO list. Nezahlcovat inbox nedoresenymi emaily a ukoly, ktere vam znemozni orientaci v inboxu. Pokud si z emailu nedelate TODO list, muze se vam docela casto stat, ze mate inbox prazdny – tech dulezitych emailu pres den vam zase tolik neprijde. Na ukoly slouzi TODO appky, napr. vyborny Todoist.

2. Druha uzitecna vec, ktera se mi osvedcila, dobre si nastavit filtry v emailu na opakovane a mene dulezite emaily – ruzne newslettery nebo status/analyticke reporty (Basecamp, Google Analytics, informace z kalendare, atd.). Filtry muzou eliminovat 30-50% rusivych emailu v prubehu dne – jde o udalosti, ktere muzete zpracovavat 1x za den a vicekrat nemusite kvuli nim tristit pozornost a zdrzovat se. Ono i par zbytecnych emailu denne je slusne mnozstvi usetreneho casu za mesic nebo za rok.

3. Osobne vyrizuji vetsinu emailu rano. Zacinam pracovat o neco drive nez ostatni. Diky tomu mam prostor a klid na dulezite emaily a mozna i trochu naskok v prubehu dne. Vetsinou se mi podari rano inbox uplne vyprazdnit. Behem dne staci reagovat na veci s vysokou dulezitosti nebo na veci, kde dava smysl odpovedet a neco tim urychlit, doresit, popostrcit. Vetsi ukoly mohou klidne pockat na dalsi ranni cistku inboxu.

Poslední aktualizace: 27. 11. 2012