Menu
Jak pro pracovní inzerát získat reklamu zdarma na profilu šéfa jedno z předních pracovních portálu v ČR

Jak pro pracovní inzerát získat reklamu zdarma na profilu šéfa jedno z předních pracovních portálu v ČR

4 minuty čtení

Tady se nám podařil poměrně husarský kousek v jednom z našich startupů.

Pro naši inzerci za 0 Kč při hledání ajťáka přes Webtrh se nám podařilo získat zdarma reklamu na osobním profilu šéfa jedno z předních pracovních portálu v ČR. Alespoň tak se díváme na specializovaný pracovní portál Startupjobs.cz. Níže srovnání s dalšími pracovními portály (mimo LMC) přes nástroj pro sledování návštěvnosti SimilarWeb.

Srovnání návštěvnosti vybraných pracovních a kariérních portálů

Jak vznikala kampaň pro hledání ajťáka

V úterý 18.9. jsme umístili poptávku po ajťákovi na komunitní a poptávkový portál Webtrh. Inzerce tohoto typu je na Webtrhu zdarma, to si říkáme, že není špatná cena.

Přes určité výhrady k Webrhu jsou naše celkové zkušenosti s náborem přes tenhle oborový portál pozitivní. Máme v týmu vývojářů dva skvělé lidi, které jsme získali inzercí na Webtrhu, tak jej dodnes pro některý typ hledání lidí používáme.

Nyní hledáme na Webtrhu dodavatele pro vývoj jednoduchého MVP/prototypu s nastaveným budgetem pro první fázi projektu. Naše očekávání úvodní fáze je budget 50-100.000 Kč pro přípravu MVP/prototypu během 4-6 týdnů.

Hned během úterý a středy získáváme první zájemce, se kterými vedeme diskuzi a obdržíme první indikativní nabídky.

Po 12 letech intenzivní práce na online projektech je jasné, že zadání bude potřeba maličko upravit při komunikaci se zájemci. I když se snažíme být v pracovní inzerci transparentnější než většina trhu, úplně všechny detaily nechceme psát do veřejné poptávky. Podle výsledků se zdá, že jednoduchá forma poptávky a příkladu funguje.

Reklama zdarma u šéfa konkurence Webtrhu

Co se nestane ve středu 19.9 nestalo? Hned 1 den po umístění poptávky zdarma na Webtrhu se ve večerních hodinách objevuje na osobním profilu šéfa Startupjobs reklama v podobně vykopírované části našeho pracovního inzerátu a odkaz na něj!!

To nás překvapilo. Nečekali jsme, že tahle poměrně málo významná poptávka po vývoji MVP/prototypu umístěna zdarma v sekci hledání práce na Webtrhu to dotáhne až na odkaz a reklamu na profilu šéfa Startupjobs. To znamená při této reklamě odkazuje šéf Startupjobs přímo na web svého konkurenta.

Navíc je o reklamu na osobním profilu šéfa technologické firmy – to znamená, že bude mezi jeho propojeními očekáváme spousta ajťáků a třeba některý z nich si troufne na projekt na pár týdnů s naším budgetem.

Vtipkovali jsme, že máme jen trochu obavy, aby ze Startupjobsu nepřišla za tuhle reklamu faktura, i když v ceníku jsme nedohledali „reklama na osobním profilu šéfa“. 🙂

Naše pracovní inzerce zdarma na profilu šéfa Startupjobs

Trochu se ztrácím, co přesně šéfa Startupjobsu zaujalo na inzerci hledání dodavatele pro relativně easy MVP/prototyp minisite v nějaké úzké niche v pracovním oboru? Přecijen umístit reklamu a odkaz na konkurenci na svém osobním profilu, to už je významný krok a jistě jej dlouho zvažoval.

Zda je důvodem, že jsme pro indikaci ceny přípravy MVP pro minisite v nějaké niche použili jako vzor Startupjobs.cz?

Nebo při scanování konkurence jej zaujalo, že stále využíváme a funguje nám na hledání ajťáků INZERCE ZDARMA na Webtrhu a cítí se ohrožený Webtrhem?

Těžko říct.

Další bonus zdarma: Doporučení k vizi firmy od konzultanta

Aby těch dárků nebylo málo, další poctou pro náš inzerát zdarma bylo doporučení k vizi firmy, které jsme získali také v této reklamě na osobním profilu šéfa Startupjobsu.

Ozval se konzultant na vizi firmy Petr Skondrojanis, který podle inzerátu (doufám) zdarma zhodnotil vizi naší firmy.

Na rozdíl od Petra nejsem odborník na vizi firmy. Ani vlastně nevím, jak souvisí vize firmy a poptávka po vývojáři pro easy front-end a easy backend pro prťavou specializovanou minisite.

My jsme si doteď mysleli, že jen potřebujeme získat několik zájemců a během následné komunikace si vybrat správného dodavatele.

Poptávka po vývojáři easy front-endu a easy back-endu VS vize firmy

Rozumíme, že někdo může mít založený business na povídání o vizích firmy a pak vize vidí třeba všude. Jen se nám zdá, že hledat vizi u poptávky dodavatele na easy MVP/prototyp minisite může být trochu přitažené…

Jak jsem uvedl, nejsem odborník na vize firmy. Mám za sebou jen vedení několika úspěšných startupů a pár úspěšných exitů, tak ještě budeme muset našprtat ty vize, když tady dostáváme doporučení od odborníků, že tu inzerci děláme z pohledu vize firmy špatně.

Zatím se budeme muset spokojit, že na inzerát zdarma jsme během 2 dní od publikace získali několik zajímavých indikativních nabídek. K tomu se inzerát zdarma dostal na profil šéfa jednoho z předních tuzemských pracovních portálů. A jako bonus máme zdarma konzultaci k vizi.

Nám se to nezdá jako špatný výsledek. Poměr cena/výkon nevychází špatně. Jak to vidíte?

Poslední aktualizace: 20. 09. 2019