Menu

Porostou ve 2013 spendy FMCG a Retailovych klientu na internetu?

1 minuta čtení

Dlouhodobe FMCG a Retail firmy utraci spoustu penez za reklamu. Firmy jako Procter & Gamble (vyrobce Ariel, Tide, Vizir, Bonux, Mr.Proper,…) nebo Henkel a Reckitt Benckiser alokuji velke budgety na podporu jejich produktu. Procter & Gamble byl napriklad v lonskem roce v rijnu nejvetsi zadavatel reklamy v CR.

V lonskem roce bylo videt pomerne hodne reklamy na internetu od FMCG a Retail firem. Pamatuji si napriklad, jak mel Ariel nestandard reklamu v ruzku homepage Seznam.cz nekdy pred Vanoci – format byl vyrazny a jeho realizace si vzala nejaky cas a penize.

Temto segmentum veri napriklad MAFRA, ktera investovala do akcniceny.cz.  Podobny segment si pro sve kupi.cz vybrali chlapi z Uherskeho hradiste. Pokud spendy budou rust a projektum se podari dobre nastavit obchodni modely a sales, muze se jim velmi slusne darit.

Vzpominam si, jak jsme pred 4 lety chodili po bankach a pojistovnach, kde situace byla slozitejsi, nez dnes u FMCG a Retailu. Bankam a pojistovnam jsme nabizeli nove zakazniky a prodeje pres internet. V te dobe si bankeri a pojistovaci vetsinou klepali na celo a rikali: „Kluci, internet je dobry na pripravu diplomky, cteni zprav nebo sledovani predpovedi pocasi. Zakaznici se ziskavaji jinak…“. Par klientu (vetsinou dcery zahranicnich matek) jsme presvedcili a zacali s lead-genem v CR.

Tip: Přečtěte si moje nepříjemné zkušenosti při zrušení účtu KB >>

Dva roky pozdeji banky a pojistovny zacaly chapat, ze internet je dulezity distribucni kanal a zacaly redesignovat weby a budovat prvni digitalni oddeleni. Pojistovny byly o trochu flexibilnejsi. Banky zacaly o neco pozdeji. Dneska vetsina bank a pojistoven zamestnava minimalne jednoho cloveka na online marketing. Nektere z nich maji primo tym pro internetove projekty/marketing.

Jak hodnotite situaci FMCG a Retailu na internetu?

Poslední aktualizace: 11. 01. 2013