Osobní brand nevytvoříte přes noc, podle mojí zkušenosti je potřeba trpělivost
3 minuty čtení
Navážu na dřívější článek o tom, proč je důležité budovat osobní brand. Na konkrétních příkladech naznačím můj postup při budování osobního brandu.
Hodně mi v komunikaci a růstu businessu pomáhá například můj účet na Twitteru, který sleduje přes 7.777 followerů, mezi kterými je řada CEOs, novinářů, markeťáků a dalších super lidí. Výborné je, že u tweetu se daří držet vysoký engagement a dostávají se k řadě lidí.
Screen z mého účtu na Twitteru s více než 7.777 followery
Přes budování osobního brandu se mi dlouhodobě daří získávat cenné obchodní kontakty a rozšiřovat obchodní vztahy. Aktivní komunikace mi také pomáhá získávat talentované lidi do týmu, protože se mohou přesvědčit, že pracujeme na zajímavých projektech a máme výsledky.
Osobní brand pomáhá zvyšovat důvěryhodnost a budovat vztahy s novináři. Za poslední roky se mi podařilo získat pro mé firmy a projekty řadu výstupů v respektovaných médiích – od televize, přes rádio až po zajímavá printová a internetová média.
Osobní brand ovlivňuje zaměstnance i zákazníky
Zájem firem o osobní brand obrovsky narostl v posledních 2-3 letech. Sleduji rostoucí poptávku a zájem právě od lidí z managementu a TOP managementu firem.
Mým oblíbeným příklademje Jirka Báča, šéf Vodafone. Ten naprosto správně vidí hodnotu osobního brandu a výborně nastartoval práci se sociálními sítěmi.
Jirka Báča je prvním česky mluvícím šéfem místní pobočky Vodafone. Velmi pečlivě si vede z velké části sám své sociální sítě a dělá kus dobré práce. Je to mimořádně vytížený člověk, přesto věnuje sociálním sítím hodně prostoru, protože vidí ten přímý vliv na zaměstnance a zákazníky.
Brand budujte pravidelně a dlouhodobě
Začínal jsem s budováním osobního brandu přes blog. Nastavil jsem si jednoduché pravidlo publikovat každý týden nejméně jeden článek. Toto pravidlo více než 5 let bez výjimky dodržuji (včetně dovolených a Vánoc). Bez většího násilí mám na blogu přes 650 příspěvků.
Podobně jednoduchá pravidla doporučuji pro budování osobního brandu na sociálních sítích. Podle mojí zkušenosti je budování osobního brand o vytrvalosti. Nestanete se značkou a autoritou ve svém oboru přes noc.
Tip: Na podobné téma – klíč k úspěchu – doporučuji tohle naprosto výborné video na TED. Jeho délka je jen 6 minut a stojí určitě za to!
Mým jasným doporučením je především vydržet a budovat osobní brand pravidelně a dlouhodobě. Máte k dispozici snadno dostupný a účinný kanál – tím jsou sociální sítě.
Sociální sítě mají skvělé možnosti pro budování osobního brandu. Nestojí vás žádné peníze založit si profil na sociálních hlavních sítích a začít budovat svou značku.
Druhým doporučením je moc se netrápit s obsahem. Hlavní je začít a sledovat výsledky a čísla – jednoduše řečeno, co lidi lajkují a na co klikají. Brzy zjistíte, o jaké příspěvky mají uživatelé a fanoušci zájem a upravíte podle toho vaši obsahovou strategii.
Vystupte z anonymity
Firmy dnes v době sociálních sítích potřebují vystoupit z anonymity, pokud mají zájem o vztah se zákazníky a zaměstnanci. Podobně jako při výběru dovolené nebo hotelu, při volbě zaměstnavatele nebo obchodního partnera si také ověříte reference na firmu a její zaměstnance.
Na internetu vyhledáváte konkrétní lidi, se kterými se ve firmě potkáte a chcete vědět, že jste našli důvěryhodnou firmu. Pokud takové potvrzení nenajdete, spíše budete preferovat jiné firmy, které nemají strach otevřeně komunikovat a vy se nemusíte obávat nepříjemných překvapení.
Ve výsledku to znamená, že pokud neřešíte osobní brand nebo jako firma komunikujete špatně a máte špatnou značku, přicházíte o partnery, zákazníky i zaměstnance. Čím dříve se začnete věnovat této oblasti, tím dříve se stanete atraktivnější partner i zaměstnavatel.
[Pokud jste dočetli až sem a nepřečetli jste si první část tohoto článku, doporučuji pokračovat na článek
Proč je důležité budovat osobní brand.]
Poslední aktualizace: 14. 11. 2017