Menu
Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s.

Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s.

1 minuta čtení

Kdo má problém s reklamací zboží, změnou dodavatele energie nebo chce poradit ohledně nájmu, může se obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. O co se jedná?

Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s., vystupující také pod názvem SOS – Asociace, je nestátní nezisková organizace.

Asociace vznikla v roce 2009 v Brně jako samostatná asociace spotřebitelů. Ve své činnosti volně navazuje na odkaz zaniklé organizace SOS sídlící v Praze. Od roku 2014 je zapsána o obchodním rejstříku. Jejím účelem je pomáhat spotřebitelům a prosazovat jejich práva.

Od roku 2009 tedy Asociace bezplatně pomáhá všem spotřebitelům. Začínala v Jihomoravském kraji, odkud rozšířila svoji působnost i do dalších krajů. V současné době pomáhá spotřebitelům z celé České republiky.

Činnost Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s.

Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. sídlí v centru Brna, kde je umístěna spotřebitelská poradna i koordinační centrum pro všechny poradny v ČR.

V regionech působí jednotlivé poradny, které se zaměřují především na samotné spotřebitelské poradenství a výstupy do místních médií.

Mezi hlavní úkoly Asociace patří zajišťování bezplatného spotřebitelského poradenství, kdy spotřebitelům osobně, e-mailem či telefonicky poskytuje spotřebitelské právní rady v jejich spotřebitelských problémech.

Asociace také vydává mnoho informačních materiálů, letáků a brožur, díky nimž se spotřebitel může dozvědět potřebné informace. Pro spotřebitele Asociace také pořádá besedy a semináře.

Asociace pravidelně vystupuje v pořadech zaměřených na pomoc občanům či přímo spotřebitelům, jako jsou např. Černé ovce, rozhlasový pořad Apetýt apod.

S čím Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. pomáhá?

Svou činností se Asociace snaží zlepšovat postavení spotřebitelů v různých oblastech. Jedná o klasické reklamace zboží či služeb, bezpečnost potravin či kosmetiky, telekomunikační služby, dodávky energií, spotřebitelské úvěry apod.

Na základě podnětů spotřebitelů má Asociace na svém webu vzorové dopisy pro různé situace. Každý vzor je doplněný o návod, jak s daným dopisem pracovat a co doplnit. 

Kontakty

Osobní poradna: Mečová 5, Brno
(PO-PÁ 09-16 hod)

Telefonická poradna:
542 210 778, 542 210 549
(PO-PÁ 9-16 hod)

Elektronická poradna: poradna@asociace-sos.cz

Web: www.asociace-sos.cz

Poslední aktualizace: 15. 02. 2023