Menu
Nejrychleji rostoucí sociální síť v ČR a jak ji využít v marketingu a HR

Nejrychleji rostoucí sociální síť v ČR a jak ji využít v marketingu a HR

3 minuty čtení

Na českém trhu i ve světě patří Instagram mezi nejrychleji rostoucí sociální sítě. Ten růst je až neuvěřitelný a pro firmy je stále důležitější sociální sítí. V článku popíšu konkrétní postřehy, jak Instagram využít ve firmě.

Stručně k fantastickému růstu Instagramu. Na trh vstoupil jako mobilní aplikace v říjnu roku 2010, nejdříve jen pro zařízení od značky Apple. Od dubna roku 2012 je aplikace Instagramu dostupná také pro zařízení se systémem Android od Google.

Rychlý růst Instagramu ve světě, na tuzemském trhu je růst podobně prudký (zdroj)

Na současných 1,5 mil. uživatelů v ČR se Instagramu podařilo dostat během 4 let. To je období, kdy Instagram začali používat první uživatelé na tuzemském trhu. Instagram se stává nejrychleji rostoucí sociální sítí v České republice.

V poslední době růst Instagramu ještě více nabírá na dynamice. Podle některých odhadů má Instagram dokonce větší potenciál než Facebook.

Na Instagramu se rychle staly populární jednoduché video příspěvky, tzv. Stories, které pomáhají Instagramu zrychlovat tempo růstu. To je silná zbraň Instagramu proti ostatním sociálním sítím, protože video vychází jako nejpopulárnější formát při konzumování obsahu.

Instagram jako nástroj marketingu

Pro zásah na obrovskou skupinu uživatelů je Instagram čím dál častěji využíván pro marketingové a HR kampaně. Firmy mohou Instagram využít pro propagaci svých produktů či služeb a zvýšení povědomí o značce.

Důležitým kanálem je Instagram také v recruitmentu. Firmy mohou propagovat volné pozice a zároveň nechat nahlédnout veřejnost i zájemce o práci do svého fungování.

Přes Instagram mohou firmy získávat nové zaměstnance, které osloví nabídkou práce a také odkomunikují firemní kulturu. To je v dnešní době důležité, firemní kultura se řadí mezi 3 hlavní parametry při rozhodování o nové práci.

Tip: Využití sociální sítě Instagram a aplikací pro sociální sítě v recruitmentu je jedním z hlavních témat školení Digitální HR, na kterém spolupracuji s Matějem Matolínem, HR šéfem z STRV a autorem blogu lovec-hlav.cz, který patří mezi nejčtenější české blogy o HR.

Klíčem k úspěšnému využívání Instagramu jako nástroje marketingu je vytváření příspěvků, které jsou vizuálně zajímavé. Nestačí zveřejňovat pouze fotografie produktů a služeb. Je důležité vytvořit vlastní příběh, který umožní firmám zveřejňování její kultury širšímu spektru uživatelů. Je důležité ukázat životní styl firmy, včetně zaměstnanců a každodenního života v kanceláři.

Je důležité přispívat dlouhodobě a pravidelně

Přitom originalita a poutavost příspěvků je nezbytná pro splnění prvotního cíle, kterým je získávání sledujících, „liků“ a komentářů. Propojenost Instagramu s Facebookem a Twitterem snadno umožní sdílet Instagramové příspěvky automaticky na těchto sítích.

Nedoporučuje se takto zveřejňovat veškeré fotografie, protože tím začínají ubývat sledující, kteří jsou nuceni sledovat duplikovaný obsah. Obsah na Instagramu by měl obsahovat něco navíc od ostatních sociálních sítí.

Aby se stal Instagram pro firmu efektivním nástrojem, je nutné ho budovat dlouhodobě, tzn. přidávat příspěvky často, pokud možno v pravidelných intervalech a bez delší neaktivity, která může znamenat úbytek sledujících.

Firma by měla do své činnosti na sociální síti zapojit co největší počet uživatelů, kteří mohou poskytnout zpětnou vazbu a Instagram se může stát zčásti jakýmsi nástrojem pro průzkum trhu.

Znám z praxe několik firem, ve kterých je firemní Instagram účet sdílený mezi skupinu 5-10 lidí, kteří pravidelně přispívají. Tím je zajištěna pestrost příspěvků a zároveň vysoká frekvence.

Reagujte, odpovídejte, udržujte kontakty

Na komentáře a dotazy je třeba reagovat, odpovídat a udržet si tak kontakt. Povědomí o firmě se může rychleji rozšířit prostřednictvím organizace různých soutěží. Podmínkou výhry by mělo být sledování firmy na Instagramu, „like“ fotky, označení jednoho nebo několika uživatelů do komentáře, repost příspěvku nebo třeba odpověď na lehkou otázku týkající se firmy.

Je třeba mít na paměti, že Instagram je mobilní aplikace a jen pár uživatelů jej využívá na PC. Nezbytností je odkaz na webové stránky firmy, který uživatele přímo odkáže k firemnímu webu.

Taky sledujete, jak roste význam a zásah Instagramu? Jak používáte Instagram ve firmě?

Poslední aktualizace: 30. 10. 2017