ÚvodKariéraJaké live chat řešení je nejlepší – zkušenosti, tipy, doporučení
Jaké live chat řešení je nejlepší – zkušenosti, tipy, doporučení
5 minut čtení
Postavení zákazníků na první místo a pečování o ně je v dnešní době jeden z nejlepších nástrojů marketingů. Kdo se perfektně nestará o své zákazníky, těžko uspěje na trhu. Skvělým způsobem pro zvýšení loajality zákazníků je livechat. Dnes nabízí online chat na web řada společností a vybrat si tu správnou může být obtížné. Které livechat řešení je nejlepší?
Je už docela samozřejmost, že většina firem má nějakým způsobem vyřešenou péči o zákazníky přes maily. Stále řada firem ale nevyužívá výhod live chatu, který je mimořádně účinný v péči o zákazníky i v možnosti zvyšování konverzí. Na toto téma už jsem diskutoval dříve na AffiliateČtvrtku, kde Mario přednášel owebinářích. Zazněla konkrétní čísla, o jaké desítky procent dokáže live chat zvyšovat konverze do prodejů.
Na trhu funguje velké množství společností nabízející online chat pro web. Níže je přehled a srovnání 5 nejpopulárnějších live chatů online – Lime Talk, Smartsupp, LiveAgent, LiveChatInc a Intercom.
Lime Talk používáme dlouhodobě ajsme spokojeni. Oblíbený je i u zákazníků. Nabízí totiž širokou paletu funkcí v přehledném a intuitivním rozhraní. Je ideálním řešením pro jednotlivce i menší firmy (do cca 10 operátorů), kde nabízí nejlepší poměr mezi cenou a poskytnutou službou.
Určitě stojí za to si ho na web nasadit a používat místo zdlouhavější komunikace přes e-mail. Zákazníci jsou na možnost chatování zvyklí a vám přinese lepší prodejní konverze.
Lime Talkobsahuje nástroje, které vám pomohou získat nové zákazníky a také ušetří váš čas. Například můžete své návštěvníky nechat automaticky oslovovatscílenými nabídkami, nebo si můžete uložit často se opakující odpovědi.
Lime Talk lze perfektně přizpůsobit barvám vašeho webu, nastavíte si své texty, osobnější dojem můžete docílit nahráním fotky. Pěkně vypadá i na mobilu. A pokud budete chtít, i vy můžete zákazníkům odpovídat z mobilu.
Lime Talk nabízí přehledné statistiky a pro náročnější uživatele propojení s Google Analytics. Instalace je velmi jednoduchá a pokud byste s ní přesto měli problém, ochotná podpora vám obratem pomůže. Za nás je Lime Talkjednoznačně nejlepší volbou.
obecně: Smartsupp je český software, podpora v češtině, recenze vychvalují dobrou konverznost (například Michal Kubíček)
cena: nejlepší ceny na trhu – verze zdarma, tarif standard 249 Kč/měsíc/operátor, tarif profi 624 Kč/měsíc/operátor
trial zdarma: ano, 30 dní
využívá: například Alza.cz, 123shop.cz
Smartsupp také používáme aktivně ve firmě a jsme také spokojeni, stejně jako naši zákazníci. Smartsupp nabízí velmi slušný poměr cena/poskytovaná služba a využíváme ho jako hlavní kanál pro komunikaci s lidmi, kteří navštíví naše stránky a potřebují s čímkoliv poradit. Přes odkaz výše lze získat verzi pro online live chat zdarma.
Jedná se o rychlejší a efektivnější způsob komunikace, než je například klasický email. Z hlediska managementu poskytuje Smartsupp skvělé nástroje pro efektivnější správu týmu, jako jsou podrobné statistiky, které počítají čas odpovědí, počet vyřešených požadavků od zákazníků nebo hodnocení jednotlivých operátorů.
Z hlediska jednotlivých pracovníků je ve Smartsuppu možné vložit různé automatické šablony pro odpovědi do live chatu, které zaručují větší efektivitu každého operátora.
Mezi plusy patří uživatelsky přívětivé prostředí jak pro operátora, tak pro samotného zákazníka. Dále rychlá podpora, která je schopná vyřešit v případě technických potíží problém téměř okamžitě. Jako mínus vidím nemožnost vkládání příloh.
obecně: live chat od zkušené slovenské firmy QualityUnit (tvůrce affiliate software Post Affiliate Pro), řešeni působí stabilně a kvalitně, přátelská podpora ve slovenštině (po dotazu mi nabídli slevu kolem 20 %)
obecně: polský software, velký důraz na použitelnost live chat okna i administrace, pokročilé nastavení vyskakovacího okna
cena: poměrně drahý – tarif s omezenými statistikami 39 USD/měsíc/operátor, tarif s lepšími statistikami 59 USD/operátor/měsíc
trial zdarma: ano, 30 dní
využívá: DameJidlo.cz, Rohlik.cz
LiveChatInc je velice snadný na spuštění, uživatelské prostředí je jednoduché a přehledné. Nevýhoda pro menší start-upy bez investorů může být cena této služby, která je z těchto tří základních variant nejvyšší. Za tuto cenu ale nabízí polský LiveChatInc velmi efektivní nástroje pro zvyšování tržeb skrz komunikaci se zákazníky.
5. Intercom
obecně: Intercom nabízí o něco pokročilejší nástroje pro komunikaci se zákazníky a jejich udržení
cena: cena za základní balíček služeb vyjde na 49 USD/měsíc, s narůstajícím počtem aktivních uživatelů cena roste
trial zdarma: ano, 14 dní
Intercom cílí spíše na pokročilejší uživatele, celosvětově jich má 17 000. Nabízí ucelenou platformu pro podporu a růst aktivní základy zákazníků. Umožňuje poměrně detailní personalizovanou komunikaci, včetně designu automatizovaných chat botů.
Shrnutí
Všechny možnosti nabízí kvalitní služby. Nám se nejvíce osvědčil live chat Lime Talk, předně tedy doporučujeme jej. Lime Talk vyniká kvalitním zpracováním a nejlepší cenou na trhu.
Smartsupp také nabízí užitečné nástroje a slušnou cenu za operátora na měsíc.
LiveAgent je poměrně komplexní a potřebuje spoustu konfigurace, nabízí ale ochotnou a přátelskou podporu.
LiveChatInc je sice o něco dražší, nabízí ale velmi efektivní komunikaci se zákazníky.
Intercom je nejdražší alternativou pro pokročilejší potřeby.
Za zmínku stojí určitě i livechat řešení od Freshdesku. Freshdesk nabízí například i pravidelné zhodnocení produktivity a dotazníky spokojenosti zákazníků. Velmi rychle se lze koordinovat s týmem operátorů. Cenově je na tom online live chat Freshdesku podobně jako LiveChatInc.
PS: Článek obsahuje affiliate odkazy. Pokud se rozhodnete pro registraci/zakoupení služby, vaše cena i všechny ostatní podmínky u služby/produktu zůstanou stejné a jako poděkování získám provizi za váš nákup. Je na vás, zda tímto způsobem máte zájem podpořit článek a přínos informací v něm uvedených.
Již od roku 2008 sepisujeme užitečné články na nejrůznější témata - od půjček a financí až po pojištění nebo cestování. Za cíl si klademe informovat naše čtenáře co nejsrozumitelnějším způsobem - pomoci jim ušetřit peníze, získat přehled nad daným tématem či jim poradit s jejich situací.