Aplikace – nástroje a služby pro úspěch v práci
4 minuty čtení
Pro úspěch v práci je potřeba používat správné nástroje. Líbí se mi současná doba, v které umožňuje pro práci vybírat z tisíců hotových kvalitních aplikací a nástrojů. Není nutné složitě vyvíjet. Služby jsou v cloudu (SaaS) k pronájmu a profi týmy se starají o inovace a údržbu.
Připravil jsem článek s přehledem 20+ chytrých aplikací a nástrojů, které používám pro lepší výsledky v práci. Pracovat v týmu nebo na projektu a vytvářet výsledky je velmi podobné, jako vytvářet cokoliv jiného – pro dosažení výsledků je potřeba správné „náčiní“. Pořádný dům taky holýma rukama nepostavíte.
Aktuální seznam, jaké konkrétní nástroje se mi osvědčily při práci:
1. Komunikace
- Google Apps – řešení pro všechny firemní i osobní emaily
- Google Docs – dokumenty a tabulky, možnost kolaborace v týmu – absolutní základ firmy
- Slack – appka připravená přesně na míru komunikace ve firemním/projektovém týmu (narozdíl od teenagerských IM), moje zkušenosti zde (registrací na tomto odkazu získáte 100 USD kredit)
- Polymail – přešel jsem z AirMailu, nejlepší emailový klient, který jsem kdy používal – možnost plánování odeslání, tracking otevření emailů, odkládání přečtení, vkládání poznámek k emailům a mnoho dalšího ve veřejné roadmap (s kódem „THANKYOU30“ sleva 30 % na roční tarif)
- AirMail 3 v notebooku – s třetí verzí nástroje jsem velmi spokojený – použitelnost, rychlost a perfektní odložené posílání mailů a odkládání emailů na později (pozdější zobrazení v inboxu)
- AirMail pro iOS – vyhovuje mi focus na inbox zero a synchronizace s AirMailem pro notebook
- Skype – v mobilu, notebooku i tabletu – používám pro běžné i konferenční hovory v týmů, zároveň používám pro volání ze zahraničí (mám u Skype napojené vlastní telefonní číslo, volající nepozná, že hovor běží přes Skype)
- Viber/Whatsapp – klasické IM appky, umožňují individuální i skupinovou komunikaci, v počítači mám aplikaci, v práci máme Slack, tyto IM appky používám s klienty nebo externisty
2. Business a marketing nástroje
- Freshdesk – jsem velmi spokojený s Freshdeskem (umí češtinu), v minulosti jsem několik měsíců používal Zendesk a několik dní a týdnů testoval UserVoice a Desk (od SalesForce)
- LiveChatInc – aktuálně asi nejlepší live chat řešení z pohledu použitelnosti i konverzí, moje zkušenosti a srovnání s konkurencí zde
- Pipedrive – klasické CRM pro obchodníky, testoval jsem řadu CRM nástrojů (BaseCRM, Zoho, Insightly, Highrise, Nimble), nejvíce mi vyhovuje Pipedrive
- GetResponse – používám i MailChimp (i když tam je stále hrozba nesmyslných blokací) – oba nástroje jsou dobrým řešením pro základní mailingy a umí doručování také do @seznam.cz
3. Produktivita, sociální sítě, content
- Buffer – výborný pro plánování příspěvků na sociláních sítích (Facebook, Twitter, atd.)
- Todoist – používáme jako TODO aplikaci pro lidi ve firmě, jednoduchý a plní svou funkci i ve verzi zdarma
- Things 3 – nejlepší UI/UX a opravdu perfektní práce s úkoly, aktuálně používám, nevýhodou je omezení na Mac a iOS a investice kolem 2.000 Kč do pořízení této TODO aplikace (i když ty peníze se vyplatí!)
- Wunderlist – býval nejlepší TODO nástroj, po koupi Microsoftem se vývoj zastavil
- Evernote – zapisovaní nápadu, úkolů nebo věcí, které je potřeba promyslet
- Feedly – skvělá webová i iPhone appka pro čtení blogů
- Pocket – archiv článků pro pozdější přečtení, v mém případě obvykle na iPadu při cestování, baví mě plugin pro Chrome, který jedním kliknutím uloží článek do Pocketu
4. Zábava, sport, domov
- Spotify – neomezený výběr hudby v mobilu (výběry pro práci, běhání, atd.), supr appka pro iOS, platím si Premium, protože si to tahle aplikace určitě zaslouží, každý den používám
- Strava – celkem spokojeně asi 2 roky používám aplikaci Strava pro evidenci odběhaných kilometrů, zobrazuje různé pokročilé grafy a stastistiky i ve verzi zdarma
- RunKeeper – používal jsem než jsem objevil Strava, také velmi solidní aplikace pro sledování sportovních aktivit
- Garmin Forerunner 235 – výborné hodinky na sledování odběhaných kilometrů, umí GPS i optický senzor na měření tepovky přímo na hodinkách
- Nest – vytápění domácnosti pod kontrolou
- Waze – sociální navigace do auta
- Audiotéka a Audible – tisíce audioknih v češtině a angličtině
5. Hardware
- iPhone 7 Plus – dlouho nejsem z iPhone telefonů nějak extra odvázaný, pořád pro mě vychází o chlup lépe, než jiné telefony – velké „plusko“ určitě výrazně lepší nez malý iPhone, doporučuji
- iPad – používám poměrně málo, pro mě ideální na dovolenou nebo do obýváku
- MacBook – baterka vydrží nějakých 8 hodin, váha pod 1 kg – supr do práce, na cesty i do obýváku – pecka je také systém OS X
- Externí monitor a Apple klávesnice – v kanceláři si to bez externího monitoru a klávesnice nedokážu představit, kancelář je na operativu a je potřeba tam toho zvládnout co nejvíce
Testování nových nástrojů a aplikací je moje vášeň. Trávím desítky hodin měsíčně pročítáním článků, diskuzí a testováním SaaS aplikací. Nástroje ve firmě obvykle sám i nasazuji do provozu. Je pro mě klíčové snadné používání nástrojů – nikdo nemá rád složité věci.