Modní vyhledávač Glami je již v 11 zemích, koupil řeckou jedničku v oboru
1 minuta čtení
Na CzechCrunch vyšla zpráva o pokračující expanzi modního vyhledávače Glami.
Týmu Glami se podařilo rozjet portál již v 11 zemích. Konkrétně se jedná o Česko, Německo, Francii, Slovensko, Rumunsko, Rusko, Řecko, Maďarsko, Turecko, Španělsko a Itálii.
V článku je uvedený obrat 11 milionů eur, který každý měsíc přivede Glami svým partnerům. Tohle číslo umožňuje orientačně dopočítat aktuální obrat Glami:
- pokud by si Glami dokázalo přes svou platformu říct různými produkty o podíl 2-5 % na tržbách obchodů s módou, bude mít Glami nyní tržbu 2,2-5,5 mil. EUR/měs.
- v rámci affiliate obchody s módou běžné dávají kolem 2-8 % z obratu (jsou tam vysoké marze)
- otazník je, kolik obchodů nebude monetizovaných a Glami je bude zobrazovat zdarma, aby mělo pro své uživatele kvalitní produkt a širokou nabídku
Je to inspirativní expanze. Pro nás je zajímavé vidět, jaké trhy Glami volí a jak jsou na nich úspěšní. Dále jsou zajímavé informace, jak borci z Glami managují expanzi a jaké volí strategie.
Po 18 měsících máme s Tipli přes 500.000 registrovaných uživatelů. Podařilo se poměrně rychle dobít český a slovenský trh a stát se jasnou jedničkou. Na tuzemském a slovenském trhu řešíme teď především produktové výzvy.
Na polském trhu je situace jiná, ten trh je obrovský a poměrně málo napenetrovaný, je tam stále hodně příležitostí. V Polsku máme s Tipli více výzev, na trhu je silnější konkurence než v Česku.
Už nyní koukáme na další 2-3 trhy, kde bychom rádi zapíchli vlaječku Tipli. Není to jen Rumunsko, které jsme komunikovali a kde již řešíme expanzi.
V článku tým Glami naznačuje, že se dívá i mimo Evropu. Držím palce, ať to Glami i nadále takhle dobře drtí!
Poslední aktualizace: 19. 07. 2018