Menu

Mam ho zarucene nejvetsiho

1 minuta čtení

Posledni dobou mam trochu zvysenou citlivost na slogany typu: nejvetsi projekt v oboru xyz, nejvetsi firma na trhu xyz, jedina akce typu xyz v zyx, atd. Nektere firmy maji z nejakeho duvodu potrebu se predhanet, kdo ma co vetsi nebo nejak abnormalni. Na koho se obcas v techto na superlativech postavenych vykricich zapomina, tak je zakaznik – zajimaji podobne vykriky zakaznika? Nezajima spise zakaznika, jak dany vyrobek nebo sluzba uspokoje jeho potreby?

Pomerovani se s konkurenci je jeste pomerne akceptovatelne u firem, ktere podnikaji v oborech s dostupnymi hard-data pres nejakou autoritu (napr. pocet pojistenych aut pres CAP nebo pocet telefonich pripojek pres CTU). Absurdni mi prijdou prohlaseni se superlativy v oborech, kde nikdo nezverejnuje cisla, coz je mimochodem takovy cesky zvyk, asi nejaky pozustatek z minuleho rezimu. Nezda se byt uplne stastne, kdyz firma A prohlasuje, ze je v necem nejvetsi, firma B prohlaseni napada, ale ani jedna z firem nema „kule“ zverejnit cisla.

Osobne vnimam marketing postaveny na superlativech jako takovy ego marketing pro lenochy – pro linou firmu neni slozite vymyslet ukazatel/kategorii, v kterem bude mit neco nejvetsiho (o to vice, kdyz prohlaseni nedoplni o fakta/cisla sebe a konkurence). Kumst je vymyslet slogan, kde strucne a jasne vysvetlite, jak uspokojujete potreby zakaznika.

Ani v 5DM nejsme dokonali a obcas se nejakemu superlativu neubranime. Snazime se tenhle nesvar minimalizovat a stavet produktovou komunikaci na zaklade skutecne value pro zakaznika.

Budu se mozna opakovat, ale moje doporuceni je porad stejne. Na tahle pomerovani a ego vykriky se vykaslat a makat. Nejlepsi je nevsimat se konkurence, konkurenci nesledovat a focusovat se na svou praci a sve vysledky!

Jaky mate nazor na pomerovani se? Napiste vas nazor do komentaru.

Poslední aktualizace: 23. 04. 2014