Maji chytri vykonnostni klienti zajem platit za mobilni traffic?
1 minuta čtení
Jedno z temat tohoto roku ve vykonnostnim marketingu jsou uzivatele mobilu a obecne mobilni traffic. Premyslime ted trochu strategicteji o nasem pristupu k mobilum a mobilnimu trafficu. Napriklad zazniva otazka, jestli pripravit mobilni applikaci pro nektere nase vykonnosti projekty?
Nase 5DM.cz se specializuje na prodej trafficu/leadu. Pro me je vzdy klicova spokojenost klientu, proto si rikam, jestli uz je spravna doba nabidnout nasim klientum ve vetsi mire take uzivatele mobilnich zarizeni? Mame napriklad pripravit mobilni appku a ziskavat pro klienty ve velkem traffic/leady z mobilnich zarizeni? Budou konverze z appky dostatecne zajimave pro nase chytre vykonnostni klienty, aby s vykonem trafficu byli spokojeni?
Screen z reklamniho systemu Sklik.cz – nastaveni detailu kampane.
Mezi vyhody mobilniho trafficu patri jeho cena. Jde zatim o levny zdroj navstevnosti. Nejvetsi prodejci reklamy nam uz delsi dobu nabizi vyhodne ceny mobilniho trafficu (kdyz je neco levne, mam trochu sklon hledat ten hacek). Cena reklamy na internetu se vetsinou odviji podle tzv. aukcniho „bid-based“ modelu – reklama se zobrazuje primarne inzerentum, kteri za reklamu nabidnout nejvice penez. Pri cileni na uzivatele pocitacu muzete v reklamnich systemech AdWords/Sklik platit na top klicovych slovech 100+ Kc za kazdy jeden proklik uzivatele na vas web. Aukce mezi inzerenty reklamy na mobilnich zarizeni zatim nevyhnala ceny tak vysoko – neni tolik inzerentu ochotnych platit za tento typ reklamy.
I kdyz na konferencich a v cele rade supercool marketingovych case studies se rika neco jineho, podle me zkusenosti si cela rada klientu spise nezaskrtava policko pro cileni internetove reklamy na mobilni uzivatele. Spousta klientu zatim o mobilni traffic spise nema zajem, nechteji za nej platit, protoze jim moc negeneruje konverze. Zatim jsem spise lehce skepticky, ale ja nikdy nebyl ten uplne klasicky prukopnik novych trendu.
Jaka je vase zkusenost? Jaka je vase mobilni strategie? Platite za mobilni traffic?
Poslední aktualizace: 15. 01. 2014