Menu
Kde se schovávají všichni dobří uchazeči o práci?

Kde se schovávají všichni dobří uchazeči o práci?

1 minuta čtení

Trh práce je trh jako každý jiný. Je řízen nabídkou a poptávkou. Představte si farmářský trh, kam přijede farmář a jeho ovoce a zelenina jsou špatné a zkažené. Obviňoval by kupující na trhu, že je to jejich chyba, že si od něj nic nekoupili a že jsou moc vybíraví? Asi těžko.

Proč potom od firem slyšíme, že když mají problém s náborem, tak že problém je vlastně na straně uchazečů o práci? Slyšíme, že kandidáti jsou vybíraví, že trh je přesycen atd. Proč zaměstnavatelé nechápou, že pokud nikdo neodpoví na inzerát, tak to není chyba uchazečů o práci?

Inzerování práce je reklama jako každá jiná. A pokud na ten inzerát někdo nezareaguje, tak je problém spíše na straně zaměstnavatele (i když vám personální agentury tvrdí, že ne).

Pokud máte problémy s recruitmentem, tady je 10 míst, kam je třeba se podívat, jestli tam nebude ve vaší firmě nějaká chyba:

  • 1) Popis pracovní pozice je nerealistický.
  • 2) Plat a benefity mohou být příliš slabé na to, aby přilákaly skvělé uchazeče.
  • 3) Pracovní prostředí (jak fyzické, tak i energie v týmu) pracují proti vám.
  • 4) Pracovní inzerát je moc strojený a nikoho nezaujme.
  • 5) Váš proces přijímání uchazečů může odrazovat.
  • 6) Úvodní pohovory mohou vyřadit skvělé uchazeče kvůli malicherným důvodům (např. uchazeč nemá zkušenost s určitým softwarem, i když by se s tímto softwarem mohl naučit pracovat za pár hodin).
  • 7) Máte na lidi až směšně vysoké standardy. Zde může být problém, že si HR manažeři dokazují své ego na uchazečích.
  • 8) Na vaši firmu jsou špatné recenze.
  • 9) Špatně pracujete s hlavním zdrojem nových zaměstnanců – s doporučeními od svých stávajících zaměstnanců a obchodních partnerů.
  • 10) V rámci přijímacího řízení zacházíte neohleduplně s uchazeči o práci. Někdo jiný je už v těchto úvodních fázích ocení více než vy.

Přijímací řízení je vždy odlišné podle firmy. Důležité je ovšem přistupovat k uchazečům o práci s respektem a vytvářet atmosféru, kde se zaměstnanci cítí ceněni. Vaše značka zaměstnavatele jde ruku v ruce s celkovou pověstí a statusem vaší firmy.

Je na čase udělat krok zpět, zhodnotit si vaše aktivity v rámci přijímání nových zaměstnanců a přestat hledat magické řešení, které vše vyřeší. Další info k mým výpiskům a komentářům tu v článku.

Poslední aktualizace: 06. 03. 2017