Menu
Jirka Král vybral přes YouTube 300 000 Kč pro nemocnici #RIPTV

Jirka Král vybral přes YouTube 300 000 Kč pro nemocnici #RIPTV

1 minuta čtení

Ze soboty na neděli vyhlásil český YouTuber Jirka Král na svém YouTube kanále charitativní akci s cílem získat peníze na nákup přístrojů pro dětskou nemocnici v Brně. Sledoval jsem průběh 24 hodinového živého streamu, do kterého si Jirka zval hosty podle zveřejněného programu. Akce byla mimořádně úspěšná, překonala očekávání a lámala rekordy.

jirka_kral_program

Program 24H Livestreamu (zvětší se po rozkliknutí)

Jirka uštědřil velkou lekci tradičním médiím a marketérům. Živý stream na YouTube přitáhl pozornost hned od svého začátku. Během prvních 5 hodin se vybralo 100.000 Kč při sledovanosti 11.000 lidí živě. Po 10 hodinách bylo na charitativním kontě 215.000 Kč a stream sledovalo online 17.000 lidí před svými monitory.

Prostřednictvím charitativní akce bylo po 24 hodinách živého vysílání vybráno fantastických 307.724 Kč. To vše jen díky síle sociálních sítí a internetu s téměř nulovými náklady na produkci. Video krátce po ukončení vysílání mělo 740.000 shlédnutí a 68.500 liků, online v jeden okamžik jej sledovalo rekordních 19.514 lidí.

Sociální sítě bourají hranice. Sledujeme zlomový okamžik zániku tradiční TV, která je ve této své historické 90 let staré podobě v lehké nadsázce v podstatě mrtvé médium. To naznačují statistiky o rychle klesající sledovanosti TV u ročníků 1980 a výše. Dneska není těžké podle návodu Jak se stát YouTuberem začít pro internet natáčet a publikovat videa a vydělávat na YouTube. Téměř každý teenager má dnes k dispozici potřebné vybavení pro natáčení a publikování videa na YouTube.

Sociální sítě nabízí s minimálními náklady téměř neomezené možnosti jednotlivcům i firmám. Pro firmy jsou výsledky podobných akcí jasný signál, jestli své peníze a energii směřovat do chřadnoucí televize nebo směrem k internetu. Těch možností na sociálních sítích je řada a nové stále přicházejí. Z mého pohledu je tento obor stále na svém velmi raném začátku. Sociální sítě a internet dramaticky mění svět médií a tento trend bude pokračovat. #RestInPeaceTV #RIPTV

Poslední aktualizace: 22. 11. 2015