Menu
Jak poznat jedničku mezi cashback portály v Česku – tvrdá data a spousta čísel

Jak poznat jedničku mezi cashback portály v Česku – tvrdá data a spousta čísel

3 minuty čtení

Asi jsem staromódní, že si stále myslím, že lhát se nemá.

To je jeden z důvodů, proč se mi nelíbí komunikace portálu Plná Peněženka, konkrétně pak pánů Makoviče, Drobílka a Dočekala.

Konkurence na svém webu i přes naše četné upozornění uvádí, že se jedná o největší cashback portál v ČR (screen). Pojďme se na věrohodnost komunikace pánů Makoviče, Drobílka a Dočekala podívat podrobně.

Veřejnou hlásnou troubou konkurenčního portálu jsou pánové Drobílek a Makovič, o kterých je známo, že jsou zdatní kouzelníci s čísly. Nezdá se mi správné nechat si častá nepravdivá tvrzení v jejich komunikaci líbit.

Tady například marketingový počin kouzelníka Drobílka na jeho portálu „srovnani cashbacku.cz“, kde zapomněl na hlavního hráče na trhu Tipli.cz (screen, video) – ostatně kouzlení s čísly pana Drobílka jsem sepsal už zde.

U takové práce si člověk říká, kde končí nepřesnost a začíná neschopnost. Za takový přístup k práci bych zaměstnance na místě obratem vyrazil.

Dále budou pokračovat konkrétní čísla, která zmíním také na Twitteru. Pokud jsou komentáře a upřesnění, neváhejte mě přes Twitter kontaktovat.

TIPLI
CZ+SK
Plná Peněženka
CZ+SK
Počet uživatelů980.000 👍🏼680.000 👎🏼
Počet let na trhu3,5 roku 👍🏼8 let 👎🏼
Návštěvnost (SimilarWeb)762.000 / měs. 👍🏼179.000 / měs. 👎🏼
Google Trendstrvalý růst
od roku 2016 👍🏼
trvalý pokles
od roku 2017 👎🏼
Seznamrůst z 50
na 100 bodů
👍🏼
pokles ze 150
na 75 bodů 👎🏼
Ahrefs63 👍🏼49 👎🏼
Mobilní aplikaceano 👍🏼ne 👎🏼

1, Počet uživatelů

Za TIPLI můžu uvést ke konci 05/2020 nekulatých 980.000 registrovaných uživatelů v Česku a Slovensku a dalších 230.000 registrovaných uživatelů v Polsku. Celkem 1.200.000 registrovaných uživatelů.

Plná Peněženka uvádí na webu ke stejnému datu 680.000 registrovaných uživatelů. Ohlašovali na svém webu 500.000 uživatelů v 09/2018 (screen). To odpovídá tempu růstu cca 9.000 registrací za měsíc. Pomalé tempo růstu odpovídá také uváděnému počtu 650.000 registrací ke konci 2019 (video).

To znamená, že Tipli má o nějakých 300.000 registrovaných cashback uživatelů více. Dobré připomenout, že Tipli startovalo teprve v 10/2016 a tyto skvělé výsledky dosáhlo za 3,5 roku. Plná Peněženka byla založena před 8 lety kolegou Patrikem Pavlem (screen).

2, Návštěvnost (SimilarWeb)

Pro zjednodušení srovnání pouze české mutace obou portálů. Grafy mluví dost jasně – návštěvnost Tipli je 762.000 návštěv měsíčně, u Plné Peněženky data ukazují 179.000 návštěv měsíčně.

Zajímavý je pohled na dobu na stránce (4:35 vs 3:06), počet shlédnutých stránek (7 vs 3) a míru opuštění stránky (bounce rate; 38 % vs 47 %) – všechny tyto ukazatele opět vychází ve prospěch Tipli. To jen potvrzuje, že návštěvnost Tipli je nejen větší, je současně kvalitnější podle ukazatelů používaných nástrojem SimilarWeb.

Pro úplnost doplním, že návštěvnost cashback portálu Tipli je podpořená řadou obsahových a produktových aktivit, jakou jsou články na webu, sekce letáky a kupóny a cílení na mobilní uživatele přes mobilní aplikaci. Také v těchto oblastech nabízí Tipli uživatelům větší možnosti a přidanou hodnotu.

[Pozn.: Pro sledování vývoje návštěvnosti používáme nástroj SimilarWeb, který patří mezi nejlepší nástroje competitive intelligence (CI) na světě.]

3, Tvrdá data dle Google a Seznam

Pohled na tvrdá data vyhledávačů Google a Seznam ukazuje trvalý růst zájmu o Tipli. Pro Plnou Peněženku vyhledávače zobrazují pokles zájmu od roku 2017 a k tomu další akceleraci tohoto poklesu v posledním roce.

GRAF 1 – dle dat z Google trvalý pokračující pokles zájmu uživatelů od roku 2017

  • Čísla ukazují, že od druhé poloviny roku 2017 zájem lidí a hledanost Plné Peněženky soustavně klesá
  • Důvodem bude nejspíš umírající kmen uživatelů, který převažuje malé přírůstky počtu nových uživatelů – tj. počet nových uživatelů je menší než úmrtnost starých uživatelů

GRAF 2 – dle dat ze Seznam.cz za poslední 1 rok akcelerace poklesu zájmu

  • TIPLI si o 100 % polepšilo dle dat Seznamu (růst z 50 bodů na 100 bodů) – letos zřejmá dominance TIPLI (nejspíše vliv TV kampaně)
  • Ztráta zájmu a hledání Plné Peněženky také na Seznamu – přibližně 50% propad za poslední rok (pokles ze 150 na 75 bodů)

Další metriky

Našla by se spousta dalších metrik, podle kterých lze hodnotit, kdo je největším hráčem na tuzemském trhu cashback portálů. Mezi takové metriky patří například Ahrefs rank, kde Tipli válcuje Plnou Peněženku rozdílem několika tříd. Hodnoty jsou 63 vs 49 ve prospěch Tipli.

Chtěli bychom porovnat také výkonnost mobilní aplikace, jenže tu bohužel marketingoví kouzelníci Makovič a Drobílek zatím nezvládli připravit.

Když to vezmeme z druhé strany, nenapadá nás metrika, podle které by Plná Peněženka byla největší na trhu. Tak se nabízí otázka, jak přesvědčit k pravdivé komunikaci pány Makoviče, Drobílka a Dočekala?

Poslední aktualizace: 02. 06. 2020