Jaky je idealni pocet zamestnancu pro online firmu?
1 minuta čtení
Neni mozne snadno odpovedet, kolik idealne by mela mit firma zamestnancu. Obvykle hodne zalezi na tom, kam majitele firmu smeruji. Osobne rozlisuji dva zakladni typy online firem.
1. Chceme byt velka firma – casto jde o firmy, ktere maji exitovou strategii. Tyto firmy zacinaji nabirat hodne novych lidi kratce po zacatku fungovani a obvykle je potreba nalit do firmy vyznamny rustovy kapital – naklady na zamestnance behem prvnich 1-3 let existence vysoce prekonavaji prijmy.
Vetsinou se do firem nabiraji ve velkem mladi lide – kdyz se jim firma venuje, mohou z nich byt talenti, kteri pro firmu vytvari znacnou hodnotu a sami maji dobry pocit z toho, ze se neco noveho nauci. Podobne firmy mivaji vysokou fluktuaci zamestnancu a diky tomu napriklad nalada ve firme nemusi byt uplne idealni. Na druhou stranu ten „drive“ ve firme je vetsinou uzasny a pro lidi, kteri se chteji rychle neco naucit, muze byt tohle prostredi velmi zajimave.
2. Chceme byt mala/rodinna firma – firma slozena z jednotlivcu (osobnosti), kteri se mezi sebou znaji, existuje a buduje se mezi lidmi osobni vztah, jsou jasne cile firmy i kompetence zamestnancu. V podstate je firma trochu takovy ekosystem, ktery podporuje dlouhodoby rozvoj tech jednotlivcu. Na druhou stranu se v tomhle pripade musi firma smirit, ze spoustu prilezitosti s temi jednotlivci nestihne a musi se hodne resit priority jednotlivych prilezitosti/ukolu a efektivne pracovat s casem/procesy, atd.
Ve vysledku nelze rict, kdy se to lame a kdy se z male firmy stava velka firma. Osobne si myslim, ze ten pocet je okolo deseti zamestnancu.
Poslední aktualizace: 15. 08. 2012