Jaka je cena domeny?
Méně než minuta čtení
Urcita skupina lidi veri, ze premiova domena je klic k uspechu u internetoveho projektu a investuji penize do nakupu „krasne“ domeny.
Osobne jmenu domeny neprikladam moc velkou dulezistost. Mel jsem prilezitost pracovat na projektech, kde cena domeny byla v jednotkach milionu korun – napr. kreditky.cz – a rozhodne nemam pocit, ze premiova domena by projektum nejak pomohla k uspechu. Zrovna ty kreditky.cz byly skoro zaklete.
Vetsina uspesnych projektu ceskeho internetu je na domenach za 200 Kc nebo o chlup drazsich – Mall.cz, Slevomat.cz, Alza.cz. Naopak premiove domeny definujici celou kategorii jako slevy.cz nebo obchod.cz nejsou leaderi oboru.
Z meho pohledu neni nutne investovat velke castky do domeny a lepsi je byt trochu kreativni pri vyberu nazvu pro projekt. Podobne to vidi asi chlapi ze Slevomatu pripravujici po akvizici Pizzatime projekt DameJidlo.cz – dalsi domena za 200 Kc. Pritom prostredky na nakup jidlo.cz, kde mimochodem nebezi zadny projekt, tak by Slevomat Group Ventures asi dokazala ziskat.
Poslední aktualizace: 19. 10. 2012