Jak si rict o vyssi cenu?
1 minuta čtení
Zacal jsem zde na blogu vice komunikovat se ctenari pres emaily. Pokud jste se jeste neprihlasili, muzu vam to doporucit. Krome mych kontaktu ziskate par autoresponderu s dotazem, na ktery muzete zareagovat. Vase odpoved na kazdy mail jde primo mne do inboxu.
Obcas obdrzim nejaky dotaz, na ktery nasledne reaguji. Nektere tyto dotazy zde anonymne zminim, jako tento:
Dotaz: Jaký je postup, jak si říct o vyšší cenu. Řekněme, že jsem si u pár klientů řekl o nižší cenu, tak jak postupně tuto cenu navýšit o zhruba 50%? Nabídnutím vyššího rozsahu služeb nebo zkvalitněním?
Odpoved: Podle me je dulezite si o vyssi cenu jednodusse rict a moc nad tim nepremyslet. Cena je strasne individualni a co vam prijde jako vysoka/nizka cena, druha strana muze vnimat uplne jinak. Rozhodne nedoporucuji nabizet se „pod cenou“ nebo setrvavat mimo cenu, ktera je pro vas komfortni – vznika nerovnovaha a od zacatku je vztah nastaveny spatne a nakonec na to ten vztah doplati.
Postup, ze nekomu poskytnete skvelou „dotovanou“ cenu na ukor sami sebe neni dobry. Klienty se spatnou cenou nazyvam “zkazene” a to se tezko meni. Ceny se meni jen ztuha. To je jako v jakemkoliv jinem vztahu – kdyz budete ten vztah dotovat nadmernym mnozstvim svych ustupku, uz jen tezko to vratite do nejake rovnovahy.
Moje doporuceni je:
- 1. Neprodavat se pod cenou
- 2. Pokud vam to nekde nevychazi, tak to otevrene rict a byt pripraveny, ze druha strana nebude prilis ochotne akceptovat zdrazeni. Dalsi postup je na vas – jeste zkusit hledat rozumny kompromis (velmi slozite) nebo to ukoncit, prestat prodelavat a zacit neco lepsiho.
Co vy na to? Jaka je vase zkusenost?
Poslední aktualizace: 05. 02. 2015