Jak se hledají noví „pasivní“ zaměstnanci offline/online
2 minuty čtení
Stále častěji se setkávám v Praze a při cestách s tím, že firmy využívají své reklamní kampaně k tomu, aby ulovily nové zaměstnance. To dříve téměř neexistovalo. Stačilo vystavit inzerát na pracovní portál (job board) a o zájemce na pracovní pohovor nebyla nouze.
Pro celou řadu oborů chybí lidi a už pouze vystavovat inzeráty na pracovní portály nestačí. Pro získání dostatečného množství uchazečů a domluvených pracovních pohovorů je potřeba doplnit svůj náborový proces o další kanály náboru, které dokáží generovat uchazeče.
Dneska se i na pozice s menší nebo střední kvalifikací objevuje offline a online inzerce. Podle mé zkušenosti firmy v první řadě volí offline inzerci, protože jim přijde jednodušší. Nicméně stále více firem se snaží získat více uchazečů na pracovní pohovor také přes online kampaně.
Ukázka offline inzerce:
Nejčastěji se k získávání kandidátů na pracovní pozice používá reklama na Facebooku a Instagramu, kde lidé tráví nejvíce času. Je to velmi efektivní způsob náboru, protože umožňuje přesně měřit náklady, výsledky a počítat si ROI (návratnost investice). Může to znít složitě, nicméně není to žádná věda. Stačí používat selský rozum a začít.
V mých firmách už ani jiným způsobem kandidáty nezískáváme. Aktivní oslovení kandidátů přes kampaně na sociálních sítích nám podle našich dat pomáhá získat nejlepší lidi do týmu. Z těchto kampaní se totiž ozývají tzv. „pasivní kandidáti“ – to jsou lidé, kteří práci aktivně nehledají (nemají zvyk „slídit“ po katalozích práce), už práci mají. Výhodou těchto kandidátů je i větší věrnost, a tím menší míra fluktuace.
Ještě doplním, že výsledky a data z kampaní nám ukazují, že pro pasivní kandidáty jsou nejdůležitější tyto 3 atributy:
- firemní kultura a tým
- pracovní podmínky v kanceláři
- možnost osobního růstu a učení se nových věcí
Ukázka části profilu Stario na stránkách VímVíc.cz:
Zájem firem o aktivní hledání vhodných kandidátů je stále větší. Odhadem vyšší desítky až malé stovky firem používají při náboru placené kampaně na Facebooku a Instagramu.
Ze zkušenosti vím, že další firmy budou následovat. Několik firem jsme teď školili na nábor přes kampaně na Facebooku a Instagramu. Máme na tohle téma připravených několik dalších školení ve Stario Agency.
Zde ukázka náborových kreativ, které se mi v poslední době zobrazily na sociálních sítích. Co na ně říkáte?
Jakým způsobem oslovujete pasivní kandidáty? Co vám nejlépe funguje v náboru?
Poslední aktualizace: 14. 06. 2017