Jak pracujete s intuici v businessu?
1 minuta čtení
V businessu se snazim hodne pracovat s intuici. Z nejakych duvodu se mi pomerne uspesne dari veci rychle pochopit a odhadnout – a delat rychla rozhodnuti. Mam myslim slusny cuch, jestli neco bude nebo nebude fungovat. Mockrat se mi stalo, ze me partner nebo klient presvedcoval, ze urcita spoluprace/produkt bude skvely, ale ja rychle vedel, ze to ted fungovat nemuze. Vyplaci se mi duverovat intuici – usetrim spoustu casu, penez, energie.
Snazim se svou intuici dale rozvijet. V posledni dobe ale sleduji rozdil v tom, jak komunikuji muj odhad navenek. Drive jsem energicky vysvetloval, proc konkretni vec podle me bude/nebude fungovat, ale dneska uz to tak nedelam. Vidim jako klicove, aby kazdy sve zkusenosti sbiral sam. Muze byt na prvni pohled pekne nekomu urcitou fazi urychlit a „nasilne“ prosadit „spravny“ smer – ve vysledku tenhle pristup muze ale napachat velke skody.
Jedna z nejcennejsich veci v businessu je podle me ziskavani zkusenosti – a tuhle fazi nelze uspechat. Kdyz nekterou klicovou zkusenost sami neziskate (urcitou fazi preskocite), muze vas to pozdeji hodne bolet. Nemyslim si, ze je dobre nekoho tlacit na jinou cestu, nez jakou si sam vybral – drive nebo pozdeji totiz bude chtit opet vyzkouset svuj drivejsi plan/napad/touhu a vydat se na tu svou puvodni „nespravnou“ cestu – a pritom napachat mnohem vetsi skody.
Pri komunikovani mych odhadu a rozhodnuti se mi nejvice osvedcilo ferove rict muj nazor a nikoho nikam netlacit – at si druha strana vyvodi sve vlastni zavery.
Jak pracujete s intuici vy? Duverujete sve intuici?
Poslední aktualizace: 30. 06. 2013