Jak funguje obor srovnani energii na ceskem internetu?
Méně než minuta čtení
V roce 2010 zmenilo dodavatele plynu 185K zakazniku, o rok pozdeji to bylo 361K zakazniku. U elektriny zmenilo dodavatele 249K zakazniku v roce 2010, o rok pozdeji 448K zakazniku.
V CR je zatim obor energii na interentu a zmeny dodavatele relativne mlady. To ukazuje i pocet online brokeru energii, kteri jsou videt online. V PPC se objevuji predevsim AdFinance/Usetreno a letos nove take Sfinance od Seznam.cz. Zaroven inzeruji primi dodavatele jako E.ON, 3E, RWE, ČEZ, ale jejich pozice bude dlouhodobe v online slabnout. Na internetu obvykle vyhravaji mensi a pruznejsi hraci.
Energie na ceskem internetu jsou zhruba v podobne pozici, jako byl obor online povinneho ruceni (online pojisteni) cca pred 3 roky. To byl v CR jasny a silny hrac, kterym bylo Top-Pojisteni a nekolik mensich firem v zavesu – zdalo se, ze se to menit nejak moc nebude.
Dneska je online brokeru pojištění vozidel snad 10 a konkurence například v PPC je obrovská. Uvidíme, jak budou energie na internetu vypadat za rok/dva. Hodně záleží, jaká bude strategie velkých energetických (kapitálově silných) hráčů.
Rozhodně srovnávačů a aplikací pro správu financí bude podle odhadů spíše přibývat. Po tomto segmentu kouká řada velkých hráčů v čele s firmami jako Home Credit, řada pojišťoven i bank.
Poslední aktualizace: 01. 08. 2012