Jablonečtí investoři z Mitonu vkládají peníze do dalšího polského projektu
1 minuta čtení
Tady zajímavá zpráva o čerstvé investici do polské firmy, u které se sešly dva české Venture Capital fondy.
Jedná se o investici do polského projektu Displate, který ve svém business modelu kombinuje Home decor, marketplace, Direct2Consumer a vlastní výrobu s unikátní technologií. Navíc operuje na globální škále.
V druhém investičním kole o velikosti 3 mil. dolarů bylo do firmy vloženo 2 miliony dolarů. Kola se účastnil český Miton a také české Credo Ventures, které do Displate investovalo už v prvním dvoumilionovém kole minulý rok (článek na Techcrunch).
Kolegové z Mitonu nejsou na polském trhu žádní otloukánci. Nedávno ohlásili prodej svého podílu v polském módním e-shopu Domodi.pl, kde prodali svůj zbývající menšinový podíl za částku 200 milionů korun. Dohromady Miton boys získali z prodeje svého podílu v tomto polském projektu více než 700 milionů korun.
Pro nás je to zajímavá zpráva také z toho pohledu, že Polsko se ukazuje jako stále perspektivnější trh pro online projekty i investory. V Polsku působíme přes cashback portál Tipli.pl a také s naším kariérním řešením zvažujeme vstup do Polska. Již jsme podnikli první krok a zakoupili od původního majitele doménu eKariera.pl (to odpovídá brandu eKariera.sk, pod kterým operujeme také na Slovensku).
Displate vyrábí vlastním patentovaným postupem kovové “plakáty”, tzv. displaty. Projekt působí také jako marketplace, na který originální designy umisťují jednotliví nezávislí umělci z celého světa. Zákazník si vybere design a Displate se postará o výrobu dekorace a doručení. Umělci pak vyplatí provizi. Součástí business modelu je prodej licencí designů od takových jmen jako Marvel nebo Star Wars.
Zakladatelé Displate
Displate letos cílí na tržby 20 mil. dolarů a nabízí práce od 7.200 nezávislých umělců z 86 zemí. Na výběr mají zákazníci z 135.000 designů. Nejsilnějším trhem je USA.
Poslední aktualizace: 04. 10. 2018