Virální Initiative Q – TOP member get member kampaň
1 minuta čtení
„Bývalí zaměstnanci PayPalu tvoří novou měnu Initiative Q.“ A hromada podobných titulků zaplavila sociální sítě. K tomu se přidaly články na seriózních portálech jako CzechCrunch nebo na Lupa.cz.
Co se musí tvůrcům projektu Initiative Q nechat, tak je výborně připravená a managovaná marketingová kampaň ve stylu „member get member“.
Věnuji se 10 let online projektům a podnikání na internetu. Moc často jsem neviděl takhle úspěšnou marketingovou kampaň. Kombinuje několik osvědčených principů a přitom zůstává srozumitelná.
- Jednoduchý příběh – zde stojící na lidech z PayPalu
- Jednoduchý problém – platební systém – co si budeme povídat, většina z nás delší dobu vnímá, že banky nejsou cool a něco se asi bude měnit na systému plateb a práci s penězi
- Vzácnost/prémiovost – pro vstup do projektu je potřeba pozvánka, kterých je omezené množství – pozvánku a registraci můžete zkusit zde nebo zde
Po registraci se dostanete na výborně zpracovaný web – použitelností i designem:
- Získáte prvních 5 pozvánek – za ty je odměna
- Pozvané lidi musíte schvalovat – což vás více vtáhne k aplikaci, jak vidíte přehled lidí, kteří jsou podobně zvědaví…
- Pak uvolní dalších tuším 10 pozvánek – za ty je také odměna
- Pak uvolní dalších 15 pozvánek – za ty není odměna
- Pak dostanete odměnu pouze za lidi doporučené od lidí, co jste doporučili (a to tuším až za 40. a dalšího doporučeného od lidí) – takže takový klasický multilevel
Za doporučení naskakují virtuální coiny, tzv. „Q“. Kampaň je vlastně taková hra. Gamifikace lidi baví, obzvlášť skupinu early adopters, na které projekt nyní cílí.
Uživatelé Initiative Q všude uvádí, že člověk nemá registrací a získáváním Q co ztratit. Projekt nechce po uživatelích nyní nic jiného než registraci.
Projekt sám o sobě nedokážu zhodnotit. Nejsem odborník na platební systémy a ono není moc co hodnotit, protože projekt ani neběží. Nyní je tam jen nějaká myšlenka, která může být dobrá a může to být úplný nesmysl. Do větší hloubky projekt je popsaný v článku na CzechCrunch, na který odkazuji.
Nicméně mě velmi zaujalo, jak se projektu podařilo rozjet tu virální kampaň member get member. Pokud znáte podobně úspěšné kampaně, dejte mi pls vědět (mail nebo třeba na Twitteru). Rád bych na ně taky mrknul.
Poslední aktualizace: 04. 11. 2018