Menu

Facebook reklama – vysledky 2Q 2013

1 minuta čtení

Prochazel jsem zverejnene vysledky Facebooku za 2Q 2013. Facebook potvrdil trend z minuleho ctvrtleti a vyrazne zlepsuje monetizaci uzivatelu z mobilnich zarizeni. Mobily jsou pro Facebook samozrejme strasne dulezite a do budoucna bude jejich dulezitost dale rust.

Vysledky mobilni reklamy:
– ve 2Q 2013 generovaly mobily 41% (656M USD) vsech prijmu (1600M USD)
– v 1Q 2013 generovaly mobily 30% vsech prijmu
– v lonskem roce trzby Facebooku z mobilnich zarizeni byly kolem nuly

Par dalsich zajimavych cisel:
– ve 2Q 2012 byl Facebook s hospodarenim ve ztrate 157M USD, o rok pozdeji ve stejnem obdobi (2Q 2013) dosahl Facebook zisku 333M USD
– alespon 1x mesicne se na Facebook pripoji 819M lidi (mezirocni narust o 51%)
– celkem pouziva Facebook 1150M uzivatelu

Aktualni vysledky Facebooku zni pozitivne. Mimo jine to vypada, ze na Facebooku bude stale vetsi prilezitost pro firmy, ktere se zameruji na mobilni marketing a projekty pro mobily.

Facebook reklama se rozhodne nehodi pro kazdy typ projektu. Za posledni 2 roky jsem proinzeroval na Facebooku radove miliony Kc (pres ruzne formaty). Zkousel jsem i extremy jako utratit pres 100K Kc ve Facebook reaklame za 1 den. Facebook je u nekterych nasich projektu soucasti marketingoveho mixu.

Vcelku logicky nam Facebook reklama nefungovala pro leadgen projekty zamerene na finance a pojisteni – lidi na Facebooku nejsou moc ochotni resit nudne veci, jako je pojisteni nebo hypoteky. Naopak slusne vysledky ma Facebook pro slevove projekty. Dobrym prikladem je Slevomat, ktery rychle vyrostl take diky Facebooku. Podobnou strategii ted pouziva DameJidlo (soucast Slevomat Group) a solidne topi pod Facebook reklamnim kotlem.

Jaka je vase zkusenost s Facebook reklamou?

Poslední aktualizace: 27. 07. 2013