Excelentni pece o affilaky a klienty
1 minuta čtení
Jsem hodne zamereny na skvely servis a peci o partnery a klienty. Neni to vec, co bych ziskal v poslednich letech, kdy to zacina byt moderni. Osobne jsem byl na skvely servis zamereny snad vzdycky. Mam k tomu historku – uz jako velmi mlady jsem byl docela pracovity a mel jsem nekolik let brigadu za pultem v malem vesnickem obchode s potravinami. Protoze jsem se zajimal o me zakazniky (typicky duchodci a maminy na materske) a pecoval o vztahy s nimi, brzy jsem ziskal pracovni prezdivku „Bajza“ (podle hlavniho hrdiny ve filmu Bylo nas pet). Kdo film videl (mimochodem hezky cesky film), snadno pochopi. 🙂
V posledni dobe se o perfektni servis zajimam jeste vice. Hodne me ovlivnila kniha Delivering Happiness zakladatele Zapposu, kterou jsem zminoval uz pred par mesici. Tato knizka posunula muj focus na excelentni servis jeste o poradny kus dale. Je dost nakazlive to nadseni pro zakazniky, ktere je knihou protkane.
Inspirativni a aktualni jsou ruzne pociny „lehce“ extrovertniho Garyho Vaynerchuka. Pokud vas excelentni servis zajima, doporucuji si od nej najit nejaka videa – pobavite se a zaroven je tam vzdy neco poucneho z Garyho focusu na uzivatele.
V AffiliateClubu mame pred sebou 2 vyzvy, ktere me vybizeji neustale premyslet o skalovani skvělé péče o partnery a affiláky:
a. rozsirovani business development tymu – ziskavame spoustu novych klientu a spoustime radu novych kampani – v minulych 6 mesicich jsme spustili 36 novych affiliate kampani. Z velke casti fungujeme inboundove, klienti prichazi sami na zaklade doporuceni nebo se nekde o nas dolechli/docetli. To nam vyhovuje a nechceme to moc menit. Na druhou stranu, rostouci pocet klientu zvysuje naroky na business/account tym. Je pro nas dulezite mit dostatecnou kapacitu, aby si kazdy nas klient i nadale pripadal skutecne jako klient.
b. rozsirovani pece o affiliate partnery – v komunikaci s affilaky jsme aktivni a mam v tom velky zajem pokracovat. Mame ruzne systemy pro sledovani, kdy, s kym a jak bylo komunikovano a jak se resi follow-ups. Tohle je oblast, na kterou se ted hodne zameruji. V peci o affilaky vidim jeste spustu prilezitosti, jak roste a bude rust pocet klientu a bude jeste vice prostoru pro superaffilaky. Stale je ten affil biz u nas na zacatku a novych kampani bude pribyvat. Bude klicove to managovat a neztracet focus na excelentni servis.
Co se vam osvedcilo v peci o partnery a klienty? Jake nastroje pouzivate?
Poslední aktualizace: 15. 09. 2014