Shrnutí E-commerce večera #2: Komunitní marketing a atribuce
2 minuty čtení
Koncem listopadu minulého roku jsme zorganizovali první E-commerce večer v Tipli. Tématem byla segmentace zákazníků a konkurenční výhoda e-shopů a protože jsme na akci získali mnoho pozitivních ohlasů, rozhodli jsme se uspořádat druhý E-commerce večer. Ten proběhl 31.1.
Tip na článek: Portál Tipli mezi 500 nej weby v ČR a SR, opět zvýšil náskok proti konkurenci
Akce se zúčastnilo 35 hostů, což je také náš kapacitní limit pro efektivní networking. Proto je také nutné se na akci předem registrovat. Poučili jsme se z prvního E-commerce večera a snažili se přilákat více žen, na jejichž nedostatek si posledně pár lidí stěžovalo.
Tématem tohoto večera byla atribuce a komunitní marketing. Našimi hosty byli opět přední čeští odborníci z oblasti online marketingu, e-commerce a affiliate. Pro ty, kteří se akce nemohli zúčastnit a přesto je tato témata zajímají jsem se rozhodl shrnout to nejzajímavější z celého večera.
Omnichannel, atribuční modelování a konverze
Prvním přednášejícím byl Marek Kobulský ze společnosti Attribution-academy.cz. Zaměřil se především na data driven přístup a atribuční modelování marketingových investic v praxi a taky na to, s jakými překážkami je třeba počítat.
Tip na článek: Recenze na cashback od Tipli na blogu Powerofdoing
V úvodu přednášky byl vysvětlen pojem omnichannel atribuce. Atribuční modelování je proces přiřazení konverze k marketingové investici. Každá tato konverze já atribuována a změnou atribučního modelu v reportingu může dojít ke změně ukazatele ROI mezi zdroji návštěvnosti.
Dále se pokusil zodpovědět otázku, zda je možné identifikovat, že jsou tým a projekt připraveny věnovat se dlouhodobě marketingovým experimentům vycházejících z různých atribučních modelů.
Masivní účast na konferencích jako marketingový nástroj
Druhé přednášky se zhostil Radek Hudák, CMO společnosti Shoptet. Radek se ve svém workshopu zaměřil především na to, jak pracovat na vztazích, jak budovat komunitu kolem značky a čemu všemu se vyvarovat.
Pojmenování komunity kolem značky existuje spousta. Ať už se jedná o influencery, ambasadory nebo klienty. Radek nám ukázal, jak s touto komunitou pracovat, jak společnosti pomáhá a také to, jak se přes noc stali veřejnými nepřáteli.
Společnost Shoptet byla v dobré pozici – měla vysoký dosah PPC kampaní, display kampaně pracující s hranou efektivity i vysokou známost značky v komunitě. Při vytváření nových kampaní se snažili zaměřit především na performance, její měření a optimalizaci.
Velmi zajímavým marketingovým nástrojem se stala masivní účast na konferencích, které během půl roku navštívilo přes tři tisíce lidí. Tím byla jasně stanovena KPI – počet lidí a obchodní úspěch.
Networkingová část
Po skončení workshopů následoval networking, při němž měli účastníci možnost setkat se s různým zajímavými lidmi z oboru, získat nové kontakty a vyměnit si zkušenosti. Součástí akce bylo také občerstvení a dobré pití.
Protože byly obě dosavadní akce velmi úspěšné, plánujeme uspořádat další E-commerce večer v následujících měsících. Na blogu včas zveřejním pozvánku, abyste měli dostatek času na registraci.
Poslední aktualizace: 13. 02. 2019