Konec tajnůstkaření přes Dark Posty ve Facebook reklamách
1 minuta čtení
Facebook se rozhodl ukončit reklamní formáty tzv. Dark Posty, které umožňovaly skrytě inzerovat přes reklamy nezobrazující se na zdi stránky. Tento typ reklam byl pro veřejnost a konkurenci nepřístupný a zobrazoval se pouze konkrétní cílové skupině.
Mám tenhle tip od kolegy Josefa Buryana, který šéfuje marketingu Tipli: „Nově budou všechny reklamní kampaně včetně Dark Postů veřejně přístupné. Veškeré běžící kampaně na Facebooku budou snadno dohledatelné pro uživatele i konkurenci. U každé stránky se jedním kliknutím zobrazí všechny reklamy spojené se stránkou.“
Tento krok Facebooku uvítají všichni, kdo rádi hledají inspiraci u české i zahraniční konkurence. Dosud byly reklamy na Facebooku pro marketéry zahalené rouškou tajemství. Firmy měly velmi omezenou možnost nahlédnout do strategie svých konkurentů. Tohle tajnůstkaření teď končí.
Touto změnou už kampaně před konkurencí neschováte. Naopak, na jednom místě budou vidět všechny vaše běžící kampaně.
Facebook údajně reaguje na aféru z loňského roku, která se týkala amerických prezidentských voleb a odkryje všem tzv. Dark Posty. Nová pravidla se budou týkat nákupů Facebook reklamy.
Osobně se spíše přikláním k názoru, že Facebook vlastně tuto změnu provádí dost ochotně, protože umožní analyzovat strategie konkurentů. Tím zvýší konkurenci v jeho reklamní síti a to povede k dalšímu růstu cen reklamy.
Jak se těšíte na ukončení současné podoby Dark Postů?
Poslední aktualizace: 31. 10. 2017