Co ziskala MAFRA nakupem Retail Info a AkcniCeny.cz?
1 minuta čtení
O vikendu byl oficialne potvrzen prodej Retail Info s vlajkovou lodi AkcniCeny.cz. Z meho pohledu MAFRA ziskala 3 velmi solidni hodnoty:
1. Jasneho leadera v segmentu online letaku. Retail Info je v podstate zakladatel tohoto oboru v CR. Projekt AkcniCeny.cz navstevuji skalni fanousci letaku a akcnich cen, proto hodnota navstevniku webu je vetsi, nez u konkurence (prumerna doba na strance kolem 14-ti minut). Navstevnost AkcniCeny.cz se pohybuje kolem 400-450 tis. RU mesicne a 50-60 tis. visits denne (Netmonitor). Na takto specializovany web je to podle me velmi slusne cislo. Vyzva pro MAFRU je vymyslet, jak vylepsit monetizaci uzivatelu – tam se domnivam, ze je velky prostor pro zlepseni.
2. Stabilni tym se zkusenostmi s online projekty. Pamatuji si, jak jsem ve svych zacatcich v online v roce 2009 kupoval u Patrika Malise svou vubec prvni bannerovou kampan. Patrik mi radil, jak bannery pripravit, aby fungovaly pro vykonnostni projekty. Prvnich 6 mesicu meho pusobeni v online jsem znal jen PPC reklamu a bannery byly pro me zajimave rozsireni. Az pozdeji jsem narazil na terminy jako affiliate marketing nebo SEO a zacal je zkoumat vice. Kdyz koukam s odstupem casu na web Retail Info, vidim v kontaktech v podstate stejna jmena, jako pred 4 lety – pekne!
3. Dlouhodobe budovane vztahy s Retailovymi a FMCG klienty. Sledujeme rostouci aktivitu Retailovych a FMCG spolecnosti na internetu. Z meho pohledu bude tento trend pokracovat a spolecnosti budou alokovat zajimave budgety pro internet. MAFRA ma ted diky akvizici Retail Info dobrou vychozi pozici, aby si sahla na zajimavou cast techto marketingovych penez.
Osobne vnimam podobne akvizice pozitivne. Jednak po akvizici nasleduje vetsinou obdobi, kdy prodavajici i kupujici zacnou pripravovat ambiciozni plany a cile a posouvat projekt dale. Toho si vsimne take konkurence a ta zacne taky vice pracovat (nebo minimalne peclive sledovat kroky konkurence). Ve vysledku na tom muze vydelat cely obor a hlavne uzivatele.
Druhak podobne prodeje zvysuji zajem o online projekty a firmy. Pri podobnych prodejich se potvrdi, ze nekdo je za online firmu ochotny zaplatit zajimavou castku a to muze do internetoveho businessu prinest dalsi penize a prilezitosti.
Poslední aktualizace: 20. 12. 2012