Chytre reseni komunikace s novymi uzivateli – autorespondery
Méně než minuta čtení
Nedavno jsem narazil na zajimavou grafiku na tema, jak komunikovat s novymi uzivateli pres autorespondery. Nejde o nejakou prevratnou novinku, autorespondery se vyuzivaji na rade projektu a osobne s nimi mam take dost pozitivnich zkusenosti. Grafika mi prijde pekne shrnujici, tak se zde o ni podelim. Grafiku pripravil MailChimp, ktery sice nedoporucuji pouzivat pro jejich arogantni pristup k zakaznikum (doporucuji GetResponse), ale musim ferove uznat, ze knowhow a produktovy/UX tym maji solidni.
MailChimp prehledne shrnul neco, co si dokazete nastavit temer v kazdem podobnem mailing systemu – jen je zapotrebi se zamyslet nad konkretnim resenim pro vas projekt/sluzbu. Kazdy projekt vyzaduje trochu jine reseni komunikace se zakazniky. Pro velkou cast online sluzeb/projektu dava smysl automatizace komunikace se zakazniky pres autorespondery.
Komunikace pres autorespondery zpravidla obsahuje tyto casti:
- uvitani
- edukace/vzdelavani uzivatelu – seznameni se sluzbou, jejimi vyhodami a pouzivanim
- eventy/udalosti – napriklad 1 mesic/rok od pouzivani sluzby
- vyroci – napriklad statni svatky/sezonni akce
- osobni komunikace s uzivatelem napriklad podle automaticke segmentace uzivatelu
- komunikace dle aktivity na webu – napriklad po kliknuti na nejakou sekci, rozkliknuti napovedy, atd.
Na teto strance si muzete stahnout navod pro praci s autorespondery.
Pomer prace a vysledek vychazi u autoresponeru skvele. Nastaveni autoresponderu je sice pomerne pracne – hodne premysleni, planovani, testovani, spousta copywrittingu a grafiky, ale jakmile jednou autorespondery nastavite, jejich dalsi udrzba uz je minimalni. Tj. jednou pripravite a potom uz jen sledujete, jak vse funguje. Idealni.
Jak vyuzivate autrespondery vy? Jak jste s vysledky autoresponderu spokojeni?
Poslední aktualizace: 25. 08. 2014