Menu
Česká pošta Zákaznická karta – jak sledovat zásilky?

Česká pošta Zákaznická karta – jak sledovat zásilky?

4 minuty čtení

Zákaznická karta České pošty umožňuje svému držiteli sledovat stav své zásilky. Kromě toho přichází i se slevami a výhodami. Co vše Zákaznická karta České pošty přináší a jak ji získat?


Obsah článku

  • Jak získat Zákaznickou kartu České pošty – registrace a objednání Zákaznické karty České pošty
  • Sledování zásilky – kam zadat unikátní kód zásilky a jak ji sledovat
  • Výhody Zákaznické karty České pošty – sledování zásilky, slevy, partnerské programy
  • Proč si pořídit Zákaznickou kartu České pošty – registrace a členství zdarma, velké množství slev

Zatímco jedni stále posílají klasické dopisy a neustále tápou, jak napsat adresu na obálku, druzí jdou s dobou a hledají moderní možnosti doručování psaní i balíčků. Díky zákaznické kartě České pošty mají přístup k mnoha službám online.

Jak získat Zákaznickou kartu České pošty?

Registrace a objednání Zákaznické karty České pošty je jednoduchá záležitost. Česká pošta nabízí dvě verze své Zákaznické karty:

Zákaznická karta České pošty nabízí verzi pro soukromé osoby a verzi pro firmy.
Zákaznická karta České pošty nabízí verzi pro soukromé osoby a verzi pro firmy.

Verze karty pro soukromé osoby je to, co většina lidí hledá. Stačí vyplnit kontaktní údaje a zadat adresu. Do deseti pracovních dnů pak dorazí ve formě doporučeného psaní. Online žádost je nejjednodušší, je možné o kartu zažádat i na pobočce České pošty a vyplnit formulář stejnými údaji.

Firemní Zákaznická karta vyžaduje ověření IČO. Vydává se živnostníkům, firmám, či podnikatelům. Vyplatí se především těm, kteří často používají Českou poštu k odesílání korespondence a balíků. Umožňuje totiž získat množstevní slevu a tzv. PostBoxvlastní poštovní schránku, kterou pak sám pošťák odnese.

Po registraci Zákaznické karty je uživateli umožněn přístup do online portálu České pošty – postaonline.cz:

Sekce „Můj účet“ na portálu postaonline.cz nabízí přehled služeb Zákaznické karty.
Sekce „Můj účet“ na portálu postaonline.cz nabízí přehled služeb Zákaznické karty.

Web nabízí služby jako odvoz balíků nebo bezpečné úložiště nebo zřízení datové schránky. Sběratelé známek ocení eShop filatelie, kde lze objednat jednotlivé známky do sbírky. Zároveň je zde možnost zakoupit dálniční známku pro současný rok. Nejvyužívanější je ale sekce „Sledování zásilek“.

Zákaznická karta Česká pošta – sledování zásilky

Rozhodně největší výhodou a lákadlem Zákaznické karty je možnost sledování zásilek. Česká pošta sledování zásilek umožňuje pouze členům jejich zákaznického programu. Jakmile člověk dostane unikátní kód zásilky, může jej zadat do textového pole v sekci sledování zásilky. Poté může zásilku zařadit mezi své zásilky a mít tak nad ní přehled.

Detailní přehled objednávky odemyká možnost zásilku ohodnotit, či si změnit doručení. Pokud pošťák nezastihl příjemce doma, uloží zásilku na nejbližší poště s výdejním místem. Díky Zákaznické kartičce je možné si zdarma zažádat o opětovné doručení.

Sledování zásilek zajímá drtivou většinu zájemců o Zákaznickou kartu České pošty. Přichází ale i s jinými výhodami pro svého držitele, byla by tudíž škoda je nevyužít.

Takto vypadá detailní přehled k objednávce u sledování zásilek.
Takto vypadá detailní přehled k objednávce u sledování zásilek.

Výhody Zákaznické karty České pošty

Hlavní a nejvyužívanější výhodou je sice u Zákaznické karty sledování zásilek, tento věrnostní program ale přichází i s celou řadou jiných výhod. Zákaznický program např. nabízí zlevněnou cenu pro službu Balík Do ruky.

Hmotnost balíkuBěžná cenaCena pro držitele Zákaznické karty
Do 2 Kg128115
Do 5 Kg142128
Do 10 Kg163147
Do 15 Kg219197

Stejné slevy platí i u Balíku Na poštu, Obyčejného psaní, nebo Doporučeného psaní. Sleva zahrnuje také SIPO platby. Díky zákaznickému programu tak lze ušetřit desítky korun u každého odeslání.

Další výhodou je nemuset vyplňovat podací lístek u každého doporučeného odeslání zvlášť. Stačí pouze předložit Zákaznickou kartu. Není potřeba si již lámat hlavu s tím, jak nadepsat doporučený dopis.

Česká pošta má sjednané partnerství se spoustou obchodů. Díky tomu nabízí členům zákaznického programu slevy na celý sortiment nebo na určitý produkt. Jedná se většinou o slevy v rozsahu pár procent až několik desítek procent, či akce typu 1+1 zdarma. Slevy jsou pravidelně obměňovány a na jejich aktuální stav je držitel Zákaznické karty upozorňován emailovým newsletterem.

Proč si pořídit Zákaznickou kartu České pošty

Ačkoliv Česká pošta nemá nejlepší reputaci s odesíláním zásilek, její zákaznický program nabízí poměrně široké množství slev. Většinu lidí bude zajímat pouze možnost sledování zásilek. Česká pošta se ale i tak snaží poskytovat velkou škálu výhod a slev.

Jelikož je registrace a členství v zákaznickém programu České pošty zdarma, není v podstatě důvod, proč si kartičku nezřídit. Zájemce nemusí nikam chodit a karta přijde do schránky sama a přináší mu možnost získat slevy u partnerských obchodů či při odesílání balíků a dopisů.

Od 1. března 2019 chystá Česká pošta změny u balíkových služeb. Ty se týkají především výpočtu ceny za odeslání balíku, kromě toho ale pošta zavádí také takzvané standardizované obaly. I poté však bude možné čerpat všechny uvedené výhody zákaznické karty.

Poslední aktualizace: 23. 09. 2021