Menu
Cashback portál – dělání businessu ve velkém

Cashback portál – dělání businessu ve velkém

2 minuty čtení

Cashback portál Tipli jsme představili v listopadu loňského roku. Odstartovali jsme nejdříve na tuzemském trhu, na kterém jsme spolknuli cashback portál Erabat. O měsíc později jsme expandovali na Slovensko. V červnu letošního roku jsme zapíchli Tipli vlaječku také na mapu Polska a připravujeme expanzi do Rumunska. Občas jdeme cestou akvizic, například teď v létě jsme oznámili akvizici portálu Moře financí.

Průběžně náš produkt vylepšujeme, například na základě zpětné vazby od uživatelů. To byl případ vylepšení Tipli pro zrakově postižené. Novinářům jsem naznačil naše směrování k offline cashbacku a platbám. Příležitost vidíme v příchodu PSD2. Banky musí od ledna 2018 otevřít API svého internetového bankovnictví.

Není to ještě ani rok, co je Tipli na trhu. Tento raketový start a vývoj celé platformy Tipli stojí samozřejmě velké množství energie, času a kapitálu. V tomto směru jsem měl štěstí na investory z KOOPEO Ventures, kteří již loni avizovali, že mají připraveny desítky miliónů korun jako startovací budget na investice.

Kolegové z KOOPEO Ventures jsou kapitálovým partnerem, díky jejich podpoře můžeme být dostatečně vidět a být zdravě agresivní v akvizičních marketingových kampaních. Zároveň pánové dodávají potřebné obchodní, managerské a také právní zkušenosti a zázemí. Některé moje zkušenosti jsem naznačil v rozhovor s Jirkou Rosteckým na MladýPodnikatel.cz.

Ve výsledku jsme se letos v létě stali z pohledu návštěvnosti největším cashback portálem na českém a slovenském trhu. Zajímavě rosteme také v Polsku. O to více máme zájem o upevnění naší pozice na současných trzích a koukáme na možnosti další expanze.

Pro internetové projekty začíná od září období žní. Začínáme plánovat kampaně. Asi můžu naznačit, že po zahřívacím marketingovém kole v období „mimo sezónu“ máme na internetové žně přiravený zvýšený budget pro naše marketingové kampaně. Největší novinkou je chystaná televizní kampaň, kterou bych měl mít doladěnou během následujících týdnů.

První schůzky ohledně televizní kampaně již proběhly

Vše samozřejmě není jen růžové. Také řešíme nějaké nepříjemnosti. Jednou z nich je snížení cashbacku u některých partnerů jako Notino, Zoot a Tchibo. Bohužel DámeJídlo se rozhodlo spolupráci s cashback portály ukončit úplně. Vedeme jednání s Booking.com, kde aktuálně vyhodnocují přínos cashbacku. To může být dost mrzení, pokud Booking změní podmínky.

Mám ke spolupráci s našimi partnery řadu nápady. Naše výzva je odkomunikovat dostatečnou přidanou hodnotu a sílu naší komunity, která se každý měsíc rozrůstá o desítky tisíc uživatelů.

Tohle dělání businessu ve velkém je přesně to, v čem se cítím jak ryba ve vodě. Při rychlém růstu vidím spoustu příležitostí, je potřeba optimalizovat hodně procesů a zároveň se objevuje spousta problémů, které je potřeba řešit. Spoustu věcí se bude měnit. Ačkoliv to v některý okamžik může vypadat, že jsou karty z části rozdány, může být poměrně rychle všechno jinak.

Mám s podobnými změnami na online trhu poměrně dost zkušeností – od online financí, půjček, přes podobné online srovnávací a komunitní služby, až po online pojištění vozidel, slevové portály, slevové agregátory a zbožové srovnávače. Jsem dost zvědavý, jak trh s cashback portály bude vypadat příští rok. Jedno je jisté, čeká nás spousta práce a tak je to správně!

Poslední aktualizace: 28. 08. 2017