Menu
Budovani osobniho brandu vs. zavistivci

Budovani osobniho brandu vs. zavistivci

2 minuty čtení

Pred par tydny oslavil tento blog 2 roky od sveho spusteni. Trochu vice jsem ted premyslel o pozitivnich a negativnich strankach toho, kdyz je clovek videt, verejne se angazuje a podporuje online komunitu, a tak nejak pracuje se svym osobnim brandem. Jestli je uplne idealni zviditelnovat sve jmeno, vystupovat na internetu pod nejakou prezdivkou nebo byt radsi uplne schovany.

Po tech dvou letech muzu rict, ze zkusenosti s psanim blogu hodnotim spise pozitivne. Z business pohledu blog dava smysl – obcas mi to pomuze prosadit se, ziskat zpetnou vazbu, utridit myslenky. Blog mi pomaha take v HR a navazovani business kontaktu. Jsem spise introvert a rozhodne nepatrim do skupiny lidi, ktera buduje business network pres vecirky a chlastacky. Vzhledem k tomu, ze podnikam ve vychodni Evrope, tak je tohle docela velky handicap. Znam radu lidi, kteri domluvi obrovske mnozstvi bizu po barech a kalbach. O to vetsi je pro me prinos blogu a obecne online medialnich/social aktivit. Mam radu konkretnich prikladu, kdy me blog dostal k novemu businessu nebo business prilezitosti.

Pozitivni prinos blogu sleduji a jsem za nej vdecny. Prestoze je to nekdy strasne velka drina a zavazek, tak v tom nekoncicim publikovani postu a tweetu hodlam dale pokracovat, protoze to firme a businessu pomaha a me osobne to vetsinou hodne bavi. Tech krizi jsem mel jen minimum a je prirozene, ze cas od casu nejaka mensi nebo vetsi krize prijde. Mne osobne se libi, ze v nasi firme nemusim hrat zadne hry (ktere jsem mohl sledovat a vidim dodnes v rade jinych firem) a moje osobni prezentace na internetu muze byt velmi autenticka – jsem zde sam za sebe.

Ma to samozrejme i hodne negativnich efektu – co si budeme povidat, urcita skupina lidi je zla a neprejici. Obzvlast, kdyz vybudujete neco, co ma nejakou hodnotu, tak ta zavist umi byt hodne neprijemna. V tom i lidi, kteri se tvarili jako kamaradi, tak se muzou svym chovanim zmenit o 180°. Kdyz drete a makate 16-18 hodin denne, tak to je se zavisti vetsinou jeste OK, ale jakmile to zacne vypadat, ze uz se mate o trochu lepe nez ostatni, tak i drive „bezva lidicky“ se umi chovat osklive. A cim vice je uspech videt, tim je to horsi. To je bohuzel ma zkusenost.

V tomhle chapu uspesne lidi, kteri vystupuji na internetu pod nejakym „nickem“ – i kdyz cast lidi zna totoznost autora, tak ten nick dokaze odfiltrovat urcitou skupinu lumpu. Takova zakladni prevence proti neprejicim lumpum je moc neprezentovat vysledky v penezich, protoze to je nejvetsi zdroj zavisti a negativnich reakci. Na druhou stranu, hardcore lumpove a zavistivci si dokazou dohledat cisla a spojit „A“ a „B“. Podle me zkusenosti je mezi zavistivci skupina velmi chytrych lidi – ale strasne linych a zbabelych. Jen sedi na zadku, zavidi, pomlouvaji a vymysli levarny. To je docela paradox, kdyby tuhle energii vyuzili pro praci a podnikani, mohli by se mit mnohem lepe.

Nedavno jsem s kamaradem resil otazku, jak se clovek muze divat na koupeni sportaku z pohledu „pochopeni“ od druhych. On mi popisoval jeho zkusenost a pocity:
„Bal jsem se, jak budou reagovat ve firme, ze jsem si koupil sportaka. Mam ve firme spoustu mladych lidi a trochu jsem se bal, ze se na to budou divat optikou jejich vyplatni pasky a tak. Paradoxne mi sportak pomohl zvysit sebevedomi, historicky jsem byl predevsim introvert. Ted ale vsude, kde jsem u nas parkoval (male/stredni mesto) na me lidi „cumi“ a musel jsem si zvyknout na vetsi davku pozornosti, z ktere jsem mel na zacatku stres. Zjistil jsem, ze v malych davkach musim jit do toho, abych se citil nekomfortne, to cloveka velmi posouva dopredu. Mimo to jsem si uvedomil, ze lidi vidi, ze jsem drel, takze zadny negativni efekt se neprojevil. Spise naopak.“

Jaka je vase zkusenost?

Poslední aktualizace: 18. 08. 2014