Blesk.cz a dalsi medialni domy spusti sve srovnavace financnich produktu
1 minuta čtení
Medialni domy stale casteji hledaji nove zpusoby monetizace. Je to logicky krok, prijmy z reklamy jdou v poslednich letech pomerne dramaticky dolu.
Ringier (Blesk.cz) spustil nedavno prvniho virtualniho oparatora BleskMobil. MAFRA (iDnes.cz) koupila radove za desitky milionu korun od Pavla Matouska zavedenou AAAPoptavku. V dobe boomu slevove vlny spustil Ringier slevovy srovnavac Sleviste.cz. MAFRA provozuje slevovy srovnavac Raketa.cz.
Nove projekty a akvizice ze strany medialnich domu budou pokracovat. Probihajici zmeny v systemu penzijniho pripojisteni odstartovaly u medialnich domu projekty zamerene na lead-generation (sbirani kontaktu/leadu).
- Ringier na domene srovnavac.blesk.cz (odkaz jiz nefunguje) (spoluprace s Sfinance.cz, resp. jejich dcerinkou Financial Solutions and Services, s.r.o.)
- Economia na domene srovnavac.penize.ihned.cz (s Sfinance.cz)
- MAFRA provozuje penzijnisrovnavac.cz (spoluprace s Fincentrem)
- Internet Info provozuje garantovanapenze.mesec.cz (s Fincentrem)
- Centrum Holding pridalo sekci finance na amplion.cz (s Inpolem)
- CET 21 (Nova.cz) už delší dobu provozuje srovnávač pojištění a energií na vybereme.cz (s AdFinance)
- Nejvetsi rybou je urcite Seznam.cz a jeho Sfinance.cz
Nezahálí ani Home Credit ze stáje PPF miliardáře Petra Kellnera. Pro uživatele Home Creditu připravují řadu aplikací a zvyšují investice do technologií. Viditelná byla například aplikace pro správu služeb Správce financí Home Credit, která je nabízena zdarma.
A výše uvedeným výčtem to nekončí. Na trhu je řada oborů, které zatím nejsou dost penetrované na internetu a mají zajímavý business potenciál. Jedním z nich je operativní leasing, který již není pouze produkt pro firemní zákazníky. Leasingové společnosti připravily možnosti pronájmu nových a zánovních vozů přes operativní leasing za velmi solidních podmínek. Splátky jsou již dostupné řadě koncových zákazníků a zahrnují pojištění a k tomu volitelně servis a pneumatiky.
Jsem docela zvedavy, jestli az skonci horecka ohledne penzijka, tak jak budou pokracovat lead-generation projekty u medialnich domu. Konkurenci a potencialni partnery vidime radi. Sila medialnich domu je velka, pokud projektum daji dostatecnou prioritu.
Poslední aktualizace: 01. 11. 2012