Barber muzeum v New Yorku
1 minuta čtení
Zajímáte se pánskou módu a krásu? Nebo jste rovnou kadeřník či holič a hledáte nějaké místo, které rozhodně stojí za návštěvu? Pak si nenechte ujít barber muzeum, které se nachází v New Yorku. Ano, trochu vzdálená destinace, ale litovat nebudete (s ubytováním pomůže třeba Airbnb).
Jedná se o jediné muzeum tohoto druhu, spojené s barber shopem, kde vše voní atmosférou počátku 20. století.
V muzeu, které se nachází na Manhattanu, si můžete prohlédnout spousty dekorativních pomůcek, strojků, břitev, nůžek, křesel či dalšího příslušenství. Jakmile budete muzeum procházet a prohlížet si tyto působivé skvosty, rozhodně byste se s radostí vrátili do doby okolo roku 1900, kdy se začala psát moderní historie kadeřníků.
Toto místo bylo zprovozněno jako pocta všem kadeřníkům a holičům. A tak jak se láskyplně kadeřníci a holiči chovají ke svým zákazníkům, tak je i toto místo pojato. A pojato je to velice autenticky, jelikož celá myšlenka vznikla ze strany skutečných holičů.
Ideologie přichází od Arthura Rubinoffa – holiče/kadeřníka, zakladatele společnosti Reamir & Co (která se prezentuje jako řetězec čtyř barber shopů na Manhattanu a výrobce řady přírodních výrobků pro péči o vlasy) a majitele významné sbírky v probíraném muzeu.
Mezi nejzajímavější věci v muzeu rozhodně patří barber křesla. K prohlédnutí jsou od značek Koch, Paidar nebo Koken a tyto historické kousky opravdu stojí za to vidět. Prohlédnout si můžete i vybavení proslulých značek včetně Wilkinson Sword, Gillette nebo Oster. Každého, koho toho zajímá, tak může muzeum navštívit na této přesné adrese 290 Columbus Ave, New York, NY, 10023.
Tip pro vás: Jestliže máte chuť vyzkoušet umění holičů a kadeřníků na vlastní kůži, jednoznačně doporučuju barber shop Barber’s wife, který provozuje dvě pobočky barber shopu v Praze – v Metropoli Zličín a Centrum Chodov.
Poslední aktualizace: 23. 09. 2021
Michal Hardyn
Již od roku 2008 sepisujeme užitečné články na nejrůznější témata - od půjček a financí až po pojištění nebo cestování. Za cíl si klademe informovat naše čtenáře co nejsrozumitelnějším způsobem - pomoci jim ušetřit peníze, získat přehled nad daným tématem či jim poradit s jejich situací.