ÚvodBlogAnketa mezi affiláky – kdo je oblíbený a kdo prohrál svou pozici oblíbené affiliate sítě
Anketa mezi affiláky – kdo je oblíbený a kdo prohrál svou pozici oblíbené affiliate sítě
2 minuty čtení
Loni jsem zavzpomínal, jak jsem před 10 lety vymyslel a založil affiliate síť eSpolupráce. Pak o 5 let později v roce 2014 jsem vymyslel a založil affiliate síť AffiliateClub.
Nyní je eSpolupráce úzce specializovaná affiliate síť. Podle dostupných informací bude ve své úzké specializaci na úvěry jednička ve svém oboru. Je příjemné vidět, jak si kolegové z eSpolupráce našli „niche“, ve které excelují a jak se jim ve specializaci daří. K tomu je eSpolupráce již součástí silné internetové a finanční skupiny ePojisteni.cz.
Odlišně působí příběh AffiliateClubu, který se překvapivě přejmenoval na AffiliatePort. Jak ukazují data, ani rebranding bohužel zatím nepomohl zlepšit pošramocenou reputaci manažerů AffiliateClubu / AffiliatePortu. Podle info od affiláků se bohužel nedaří navázat na úspěch z minulých let.
Té pošramocené reputaci AffiliateClubu / AffiliatePortu bohužel nepomohla ani zbytečná kampaň s pomluvami ze strany pánů Jana Dočekala, Jána Makoviče a Josefa Drobílka a následný soudní spor, který jako reakci na pomluvy iniciovala jednička afiliate oboru v regionu, kterou je affiliate síť CJ.com. Psal jsem k tématu článek s detaily ohledně soudního sporu kvůli pomluvám od Dočekala, Makoviče a Drobílka.
Podle zpětné vazby od affiláků a potvrzuje to nová srpnová anketa, kde hlasovalo několik desítek affiláků a top affiláků z oboru, bohužel AffiliateClub / AffiliatePort silně pokulhává za konkurencí. Vypadá to, že se síti nedaří navázat na popularitu minulých let.
V kategorii středně velkých affiliate sítí, do které patří Dognet, eHub a AffiliatePort získal k datu psaní tohoto článku AffiliatePort v anketě jen 4 hlasy. Náskok Dognetu nebo eHubu je značný.
V detailu je navíc vidět, že v hlasujících pro AffiliateClub / AffiliatePort jsou známé tváře jako Marek Numerato, Petra Bahounková, Josef Drobílek a Ján Makovič, kteří jsou zaměstnanci projektu a můžou mít oprávněné obavy o další směřování affiliate sítě, která ztratila svou pozici u affiláků.
Pro nás je důležité, aby affiliate sítě dělaly dobrou práci, protože s naší vlajkovou lodí TIPLI jsme jednička v cashback portálech a jeden z vůbec největších affiliate projektů ve střední a východní Evropě. Letos TIPLI běžela v lednu velká TV kampaň s 300 spoty, spustili jsme mobilní aplikaci a na podzim přidáme další masivní reklamní kampaň s rozpočtem, který mě budí ze spaní.
Portál TIPLI rychle roste dále a affiliate sítě jsou naším důležitým obchodním partnerem. A musím říct, že v 95 % spolupráci jsou affiliate sítě výborným partnerem a dělají vážně dobrou práci! Jen tak dále. 👍🏼