ÚvodFinanceAmerická hypotéka – nebankovní a bez registru – srovnání
Americká hypotéka – nebankovní a bez registru – srovnání
3 minuty čtení
S pojmem „americká hypotéka“ se dnes dá setkat poměrně často, banky ji běžně nabízejí. Jaký je ale rozdíl mezí americkou a klasickou hypotékou? Jaké jsou její výhody a nevýhody a kdy se vyplatí?
Co je americká hypotéka?
Stejně tak, jak se dělí spotřebitelský úvěr na účelový a neúčelový, se dělí i hypotéka. Při klasickéhypotéce je potřeba použítzapůjčenéprostředkyna jejich účel, nejčastěji výstavba, rekonstrukcenebo zakoupení vlastního bydlení. Americká hypotéka představuje neúčelovou hypotéku.
Pořád je potřeba nemovitost, kterou bance zastavíte a následně splácíte. Prostředky z americké hypotéky můžete využít na cokoliv. Výše prostředků se odvíjí od tržní ceny nemovitosti. Na rozdíl od běžných hypoték půjčují banky ale méně, většinou kolem 70 % hodnoty nemovitosti.
Kritéria dosáhnutí na americkou hypotéku jsou podobná s klasickými hypotékami. Samozřejmá je „bonita“ klienta (jeho schopnost úvěr splatit). U amerických hypoték se také nahlíží do registru a dokládají se příjmy. Vyplatí se si přečíst, zda dosáhnu na hypotéku.
K ilustračnímu výsledku žádosti lze využít kalkulačky pro americkou hypotéku.
Výhody americké hypotéky
Americká hypotéka v sobě skýtá mnoho výhod pro zájemce. Mezi ně patří:
peníze mohou být použityna cokoliv
díky zřízení zástavního práva banky k nemovitosti si tak lze půjčit výrazně více, než u jiných alternativ
poměrně nízké měsíční splátky díky dlouhodobosti hypoték jako takových
nízký úrok v porovnání se spotřebitelskými úvěry a jinými půjčkami
možnost refinancovaní americké hypotéky, refinancováním a změnou banky se dá získat ještě nižší úrok
Nevýhody americké hypotéky
Jako vše v životě má i americká hypotéka své zápory.
je ručeno nemovitostí – při neschopnosti hypotéku splácet je zde riziko, že o ní člověk přijde
často se pojí s poměrně vysokými poplatky za sjednání a vedení hypotéky
některé banky nabízí pouze fixní množství peněz, v takovém případě nabídnou člověku výrazně méně, než je hodnota nemovitosti
Srovnání nejpopulárnějších amerických hypoték
Níže je pro nahlédnutí srovnání amerických půjček. Vybrány byly podle oblíbenosti a popularity. Srovnání pomůže si udělat obrázek o tom, co se dá od hypotéky čekat a usnadní vybírání té nejlevnější americké hypotéky.
Tabulka obsahuje nabídky americké hypotéky od České spořitelny, mBanky, Monety, Komerční banky a Hypoteční banky.
Poskytovatel americké hypotéky
Úrok
LTV*
Poplatek za zřízení**
Poplatek za vedení
mBank – neúčelová hypotéka
Od 2,89 %
75 %
Zdarma
Zdarma
Moneta – americká hypotéka na cokoliv
Od 3,99 %
70 %
2900 Kč
Zdarma
Komerční banka – americká hypotéka
Od 4,69 %
70 %
5 900 Kč
Zdarma
Česká spořitelna – americká hypotéka
Od 4,69 %
80 %
6 000 Kč
97 Kč/měsíčně
Hypoteční banka – americká hypotéka
Od 4,69 %
70 %
4 800 Kč
150 Kč/měsíčně
*LTV – „loan to value“ – poměr výše úvěru a ceny nemovitosti (při 75 % to znamená, že banka půjčí peníze v hodnotě 75 % ceny nemovitosti)
**poplatek za zřízení se může lišit na základě volby typu ohodnocení nemovitosti a nadstandardních služeb
Nejvyšší LTV nabízí Česká spořitelna, nejlepší úrok zase mBank. K získání nejvýhodnější americké hypotéky se hodí si individuálně vypočítat měsíční splátky, půjčenou sumu a celkovou částku, kterou člověk splatí. Teprve tyto čísla se vyplatí porovnávat.
Nebankovní americké hypotéky
Banky nejsou jedinými institucemi, které nabízí americkou hypotéku. Na finančním trhu se pohybují i nebankovní organizace. Ty většinou lákají zájemce o hypotéku, které banka odmítla. Na rozdíl od bank totiž nemají tak přísné pravidla pro vyhodnocení žádostí.
Na první pohled nebankovní poskytovatelé působí lidsky, vřele a otevřeně. Nabízí americké hypotéky bez registru a bez dokládání příjmů. Zdání ale může klamat a často se s těmito organizacemi pojí rizika a problémy. Pokud tedy není americká hypotéka absolutní nutností, upisování se nebankovní instituci není doporučeno.
Již od roku 2008 sepisujeme užitečné články na nejrůznější témata - od půjček a financí až po pojištění nebo cestování. Za cíl si klademe informovat naše čtenáře co nejsrozumitelnějším způsobem - pomoci jim ušetřit peníze, získat přehled nad daným tématem či jim poradit s jejich situací.