Polská platforma Allegro, lídr v oblasti online nakupování, stále více získává pozornost i v České republice. Má ambici stát se důležitým hráčem na českém online trhu. Co Allegro nabízí? Jaké výhody přináší českým zákazníkům? A jaké má Allegro recenze?
Informace o Allegro
Polské Allegro je obrovské online tržiště, na kterém různí prodejci nabízí své produkty a zboží přímo koncovým zákazníkům. Funguje tedy jako marketplace.
Allegro svým registrovaným zákazníkům pravidelně nabízí slevové kódy a akční nabídky, díky nimž mohou nakupovat ještě výhodněji.
Kdo se registruje do programu Allegro Smart! a zaplatí 299 Kč na rok, získá neomezený počet doručení a vrácení zboží zdarma.
Jak nakupovat na Allegro.cz
Nakupování na Allegro.cz je velmi jednoduché, intuitivní a pohodlné. Nakupovat lze jednak na webu Allegro.cz a dále v aplikaci Allegro, která je dostupná jak pro iOs, tak Android.
Kdo chce využívat všech výhod Allegro, sledovat stav zásilky, historii svých nákupů, nakupovat přes aplikaci nebo získat přístup ke všem informacím o dopravě, musí se nejprve registrovat a založit si zákaznický účet. Registrace je zdarma. Registrovat se lze pomocí:
emailu
účtu Google nebo Facebook
telefonního čísla
MALL účtu
Samotné nakupování na Allegro.cz je už potom snadné a funguje jako jakýkoliv jiný e-shop. Lze vyhledat buď konkrétní produkt zadáním jeho názvu do políčka „Co hledáte“ v horní části stránky, nebo vybrat produkt podle některé z nabízených kategorií (např. Dům a zahrada, Děti, Elektronika nebo Krása).
Allegro nabízí širokou škálu filtrů, které pomohou zúžit vyhledávání. Zboží lze filtrovat podle ceny, značky, stavu zboží, barvy a dalších parametrů.
U vybraného produktu se zákazník může podívat na hodnocení prodejce a přečíst si komentáře a recenze od jeho zákazníků.
Vybraný produkt se následně vloží do nákupního košíku, vybere se preferovaný způsob platby (platební kartou, bankovním převodem atd.) a způsob doručení (kurýr, výdejní místo atd.). Pak už stačí čekat na doručení zboží.
Allegro.cz nabízí řadu filtrů, díky nimž je nakupování snadné a rychlé.
Recenze Allegro
Celkově jsou Allegro.cz recenze pozitivní, obchod má mnoho spokojených zákazníků. Mnoho Allegro recenzí lze najít na webech jako je Heureka.cz, Zbozi.cz nebo různých fórech a diskuzních stránkách.
Na Heurece má Allegro celkové hodnocení 4,6 z 5 hvězdiček. Je tedy zřejmé, že obecně jsou Allegro recenze více než dobré. Zákazníci často chválí rychlé doručení, dobré ceny a široký výběr zboží. Například jeden z uživatelů uvádí: „Rychlost doručení zboží a do domu doručeno vždy v termínu-kvalita 100%„.
Další ze zákaznic uvádí:
Nejlepší filtry – oblečení dle velikosti, materiálů, ročního období, termíny dodání lze vybrat také (vyfiltruje zboží, které potřebujete do 2-3 pracovních dnů. Kvalita zboží zatím za mě perfektní, odpovídá vždy popisu a fotografiím.
Některé negativní recenze se týkají komunikace s prodejci, kdy jeden ze zákazníků uvádí:
Neexistuje způsob jak telefonicky něco vyřídit (prodejce bez tel. čísla, není důvěryhodný), dále: jiné údaje v apce- WEDO, a jiné v apce- ALEGRO.
Další zákazník zmiňuje:
Chaotická, místy nesmyslná komunikace, která neodpovídala situaci. Komunikováno prostřednictvím jakési „Diskuze“. K přečtení obsahu se bylo nutné přihlásit, bez přihlášení máte smůlu. Do e-mailu přicházely jen notifikace o změně stavu diskuze. Ze strany Allegra zaslán email „Dnes doručí kurýr vaši zásilku“. Škoda, že zásilka byla doručena až o 4 pracovní dny později.
Je jasné, že k chybám a problémům může docházet v jakémkoliv obchodě. Ne vždy budou všichni spokojeni. Nicméně na Heurece cca 48 tisíc zákazníků přidalo pozitivní recenze Allegro a „pouze“ cca 6 tisíc negativní. Důležitější než recenze Allegro.cz jsou recenze samotných prodávajících.
Allegro Smart!
Allegro Smart! je speciální program, díky kterému může zákazník získat neomezený počet doručení a vrácení zboží zdarma. Je to jako členství v klubu či věrnostní program, který usnadní nakupování. Jak Allegro Smart! funguje?
Doručení zdarma: Po aktivaci Allegro Smart! získá zákazník dopravu zdarma na většinu produktů označených logem Smart. To znamená, že nemusí platit žádné poplatky za doručení.
Rychlé doručení: Objednané zboží bude doručeno rychleji než u standardního doručení.
Vrácení zboží zdarma: Pokud nebude zákazník s nákupem spokojený, může zboží vrátit zcela zdarma (tedy neplatí dopravu).
Exkluzivní nabídky: Jako člen Allegro Smart! má zákazník přístup k exkluzivním nabídkám a slevám, které nejsou dostupné pro ostatní zákazníky.
Za členství v programu Allegro Smart! se platí jednorázový poplatek:
299 Kč v případě platby na 12 měsíců
59 Kč v případě platby na 1 měsíc
Aby bylo možné využít dopravu zdarma, musí celková hodnota objednávky od jednoho prodejce dosáhnout určité minimální částky:
299 Kč – doprava zdarma do výdejních boxů a výdejních míst
499 Kč – bezplatné doručení domů
Členství v Allegro Smart! si také lze ve zkušebním období aktivovat zdarma. V době psaní tohoto článku se jedná o 8 doručení zdarma během 8 měsíců. Po uplynutí zkušebního období 8 měsíců nebo využití 8 doručení členství automaticky zanikne.
Zákazník se pak může rozhodnout, zda bude chtít s Allegro Smart pokračovat a zaplatí si členství na měsíc nebo rok neomezených doručení zdarma. Podmínky programu Allegro Smart! se mohou měnit, proto je dobré si kontrolovat informace přímo na webu Allgero.cz.
Allegro Smart! je ideální zejména pro ty, kteří na Allegro.cz nakupují pravidelně a chtějí ušetřit čas i peníze.
Mall Allegro
Mall.cz je českým významným hráčem na poli e-commerce. Tento známý internetový obchod provozovala společnost Internet Mall, a.s., která byla dceřinou firmou holdingové společnosti Mall Group.
V roce 2022 Mall Group koupila polská skupina Allegro, resp. došlo k fúzi skupiny Mall Allegrem. Tato fúze posílila pozici Allegra na středoevropském trhu a umožnila jí expandovat mimo Polsko do dalších zemí, včetně České republiky a Slovenska.
V říjnu 2024 se společnost přejmenovala na Allegro Retail a.s. a původní společnost Mall Group zanikla.
Mall.cz se tak stal součástí e-commerce skupiny Allegro Group podobně jako např. CZC.cz. Pro zákazníky se však nic nemění. Kdo měl účet na Mall, může dál pohodlně nakupovat na Allegro.
Allegro slevový kód a další slevy
Allegro v rámci marketingových akcí zasílá slevové poukazy a Allegro slevové kódy, který je následně možné uplatnit na webu. Pro aktivaci Allegro slevového kódu je potřeba se nejprve přihlásit do svého uživatelského účtu a v e-mailu kliknout na tlačítko Uplatnit kupón.
Kupón se následně uloží a bude zobrazovat v Kuponovém centru, v záložce Moje Kupóny. Poté může zákazník vybírat na Allegro z jakýchkoliv produktů, na které se uplatnění kupónu vztahuje (zboží je označeno ikonou zeleného kuponu).
Když má člověk vybrané dané zboží, v posledním kroku (ve formuláři o Doručení a platbě) zadá platební metodu. Allegro slevový kód se následně objeví pod platebními metodami. Stačí na něj kliknout a Allegro sleva se ještě před zaplacením z objednávky odečte.
Podmínky použití kupónu jsou vždy uvedeny v příchozím e-mailu a také v sekci Moje Kupóny. Nejdůležitější je datum platnosti Allegro slevového kódu a také minimální hodnota objednávky.
Allegro pravidelně nabízí různé promoakce, slevy a registrovaným zákazníkům také Allegro slevové kódy, díky nimž lze nakupovat ještě levněji.
Jak reklamovat či vrátit zboží na Allegro?
Reklamace na Allegro je poměrně jednoduchý proces, který je detailně popsán v jejich Centru pomoci. Pokud zákazník obdržel vadné zboží nebo zboží neodpovídající popisu, měl by postupovat následovně:
Historie nákupů Přihlásit se do svého účtu na Allegro a přejít do sekce „Historie nákupů“.
Výběr objednávky Najít objednávku, která se týká reklamovaného zboží.
Informace o nákupu Kliknout na „Informace o nákupu“ u dané objednávky.
Formulář Zde je odkaz na formulář pro vrácení zboží. Je třeba vyplnit všechny požadované údaje, jako je důvod reklamace, popis vady a preferovaný způsob vyřízení reklamace.
Důkazy Pokud má člověk nějaké důkazy o vadě (fotografie, videa), přiloží je k formuláři.
Odeslání zboží podle pokynů Pokud je třeba odeslat zboží, následuje zákazník pokyny, které mu byly zaslány e-mailem po vyplnění formuláře.
Obal Zboží musí pečlivě zabalit, aby se při přepravě nepoškodilo.
Doklady Přiloží se kopie faktury nebo jiný doklad o nákupu.
E-mail O průběhu reklamace je zákazník informován e-mailem.
Pokud má zákazník jakékoli dotazy, může kontaktovat prodejce přímo. Na uplatnění Allegro reklamace je ze zákona lhůta 2 roky, nicméně jakmile zákazník vadu zboží objeví, neměl by reklamaci oddalovat.
Nákup na Allegro a zkušenosti zákazníků
Zkušenosti zákazníků s Allegro se samozřejmě liší v závislosti na konkrétním zboží a prodejcích, nicméně obecně je platforma hodnocena pozitivně. Níže jsou shrnuty jak pozitivní, tak negativní zkušenosti s Allegro.
Allegro a pozitivní zkušenosti
Mnoho zákazníků oceňuje:
Široký sortiment:
Allegro nabízí obrovský výběr zboží, od elektroniky po módu, domácí potřeby a další.
Často jsou zde produkty, které nejsou dostupné jinde.
Příznivé ceny:
Díky konkurenci mezi prodejci jsou ceny často velmi nízké.
Možnost srovnávat ceny od různých prodejců na jedné platformě.
Rychlé doručení:
Mnoho uživatelů oceňuje rychlé doručovací služby, zejména ve spojení s předplatným Allegro Smart!
Doručení na výdejní místa, výdejní boxy nebo jakoukoliv adresu.
Bezpečnost:
Allegro chrání kupujícího, pomáhá řešit problémy s nespolehlivými prodejci nebo zbožím neodpovídajícím popisu.
Možnost bezpečných plateb přes platformu.
Pohodlné vrácení zboží, zejména pro uživatele služby Allegro Smart!
Allegro a negativní zkušenosti
Ačkoliv většina zákazníků hodnotí Allegro jako spolehlivou platformu, najdou se i negativní komentáře:
Kvalita služeb prodejců:
Ne všichni prodejci na platformě jsou spolehliví. Někteří zákazníci si stěžují na pomalé doručení, špatné balení nebo nekvalitní zboží.
Poplatky za dopravu (bez Smart!):
Zákazníci bez předplatného Allegro Smart! mohou mít náklady na dopravu vyšší, zejména při menších objednávkách.
Komplikace při reklamacích:
I když Allegro nabízí podporu, řešení sporů s prodejci může být někdy zdlouhavé a proces vrácení zboží může být někdy složitější než u českých e-shopů.
Aby zákazník předešel případným komplikacím, doporučuje se před nákupem kontrolovat hodnocení prodejců.
Sleva na první nákup na Allegro
Allegro v rámci svých marketingových akcí nabízí různé Allegro slevy a kupóny. Mezi nimi je např. Allegro sleva na první nákup. Funguje to tak, že již registrovaný zákazník pozve k nakupování svého přítele (či více přátel) a zašle mu svou pozvánku s osobním odkazem. Jakmile se pozvaný přítel zaregistruje a poprvé nakoupí, získají oba slevu 200 Kč.
Allegro slevu na první nákup, resp. příslušný kupón obdrží do 14 dnů poté, co přítel dokončí svůj první nákup na Allegro.cz.
Kupón Allegro 300 Kč
Jak již bylo uvedeno, Allegro často poskytuje svým zákazníkům různé druhy slevových kupónů. Tyto kupóny lze získat několika způsoby:
Zaslání e-mailem: Allegro pravidelně rozesílá registrovaným zákazníkům e-maily se slevovými kupóny.
Aplikace Allegro: V aplikaci Allegro lze často najít exkluzivní kupóny a akce.
Partneři Allegro: Slevové kupóny nabízejí přímo o někteří partneři Allegro.
Speciální akce: Při různých příležitostech (např. Black Friday, Vánoce, Allegro Days) Allegro pořádá speciální akce s kupóny.
Hodnota Allegro slevových kódů je různá. Lze získat např. kupón Allegro 300 Kč, za 100 Kč nebo 200 Kč. Vždy záleží na konkrétní akci. Kupón Allegro 300 Kč je nejčastěji v nabídce na nákup v aplikaci během Allegro Days.
Důležité je, že každý kupón Allegro má své podmínky jako je minimální hodnota objednávky. Aby tedy zákazník mohl uplatnit kupón Allegro 300 Kč, musí si objednat zboží např. v hodnotě alespoň 700 Kč. Platnost poukazu je také vždy časově omezena.
Co je Allegro?
Allegro je jedním z největších online tržišť v Evropě. Jedná se o online obchodní platformu se sídlem v Lucembursku, která nabízí širokou škálu produktů. Platforma byla založena v roce 1999 a od té doby se stala jednou z nejpopulárnějších e-commerce platforem ve střední a východní Evropě.
Polská doména Allegro.pl patří mezi 10 nejnavštěvovanějších webových stránek elektronického obchodování na světě a zároveň se řadí mezi 100 nejnavštěvovanějších webových stránek na světě.
Na Allegru je možné jak nakupovat, tak prodávat. Allegro.cz funguje jako marketplace, které prodejcům umožňuje prodávat své produkty přímo koncovým zákazníkům. Vzhledem k velké konkurenci prodejců tak kupující velmi často narazí na zboží za příznivé ceny.
Allegro je podobné platformám jako eBay, Amazon nebo také obchod Wish. Platforma se chlubí 20 000 000 zákazníky v České republice, na Slovensku a v Polsku.
Allegro lze také kontaktovat přímo na webu či v aplikaci prostřednictvím zákaznického formuláře.
Poslední aktualizace: 10. 04. 2025
Michal Hardyn
Již od roku 2008 sepisujeme užitečné články na nejrůznější témata - od půjček a financí až po pojištění nebo cestování. Za cíl si klademe informovat naše čtenáře co nejsrozumitelnějším způsobem - pomoci jim ušetřit peníze, získat přehled nad daným tématem či jim poradit s jejich situací.