50 milionu Kc za 5 let utracenych za vykonnostni kampane
1 minuta čtení
V lednu zacal muj sesty rok v online vykonnostnim marketingu. Trochu jsem se ohlidnul zpet, jakych bylo tech uplynulych 5 let? Jedno je jiste i bez vetsiho premysleni – hrozne rychle to uteklo!
Uplynulych 5 let bych rozdelil do 2 fazi:
1. Zvladnuti 3 zajimavych vyzev (viz. LinkedIn)
a. Elephant Orchestra – vybudovani vykonnostne zamereneho tymu z 0 na 20 lidi ve stredne velkem startupu za pomoci zkusenosti, kontaktu a penez od investoru
b. SlevyDnes – rozjeti cistokrevneho startupu od nuly – nechybela vasen, bojove podminky, ostre lokty, stridani nadseni a nekoncici reseni ruznych startupovych problemu – proste vse, co do spravneho startupu patri. Od zacatku byl cilem exit predem nasmlouvanemu kupci, coz se nakonec povedlo, i kdyz kupujici byl jiny, nez se puvodne planovalo
c. 5DM – treti vyzva spocivala v rozjeti vlastni firmy – take od nuly, tentokrat absolutne bez investorskych penez a s cilem budovat business entitu schopnou samostatne fungovat 20 let
2. 5DM.cz
– start 5DM je pro me uplne samostatna kapitola a srdecni zalezitost – 5DM aktualne slavi 3 roky a kazdy mesic se nase projekty a vysledky zajimave zlepsuji
– asi muzu rict (a mozna to je i videt), ze tym 5DM mi dela velkou radost a celkove to je vyborna zkusenost, i kdyz neprijemne chvilky taky samozrejme prichazeji a spousta prace a velkych vyzev je stale pred nami
Ve vysledku uplynulych 5 let bylo predevsim o neustalem sbirani obrovskeho mnozstvi zkusenosti. Jako zasadni mi z toho vseho vychazi – nezapominat pouzivate zdravy selsky rozum, verit sve intuici a nebat se delat chyby. Klicove je vytrvat, nenechat se odradit prekazkami a nezastavit se – online business vnimam jako vytrvalostni beh, nesmite zastavit na miste, kdyz to nejde bezet, zvolite rychlou chuzi, ale porad je klicove smerovat vpred.
Mimo jine jsem spocital, ze behem tech 5-ti let jsem utratil 50 milionu Kc za vykonnostni online reklamu. Do teto castky nepocitam investice do contentu, zpetnych odkazu, konzultaci, konferenci, atd. Jde ciste o naklady do vykonnostni reklamy – Seznam, Google, Affiliate, Facebook a nejaci mensi prodejci internetove reklamy.
Spend ve vysi 50 mil. Kc nemusi byt pro nektere internetove sobnosti az tak zavratny, ale nejde uz o zanedbatelne penize. Z meho pohledu jde o spend, pres ktery ziskate dobry prehled, do ceho se vyplati na internetu investovat a co naopak nedava moc smysl. Ziskane zkusenosti se snazim dusledne predavat jednak nasemu 5DM tymu, druhak nam tyto zkusenosti pomahaji budovat profi affilaky pres nasi affiliate sit AffiliateClub.cz.
Poslední aktualizace: 26. 02. 2014