5 momentu ke zvazeni, pokud jako super-affil chci spustit affiliate sit
1 minuta čtení
Navazu na predchozi clanek, jestli je lepsi byt super-affilem nebo affiliate siti? Posledni dobou sleduji v CR novy trend – nekteri super-affilove maji ambici provozovat vlastni affiliate sit. Affilove nejspis vidi prostor pro zlepseni podminek soucasnych affiliate programu, vytvoreni uplne novych affiliate programu a mozna je lakaji vydelky ze spoluprace s jinymi (dosud konkurencnimi) affily.
Je to docela zajimavy trend. Z meho pohledu je velmi odlisne byt super-affilem a provozovatelem affiliate site. Zde uvadim zakladnich 5 momentu, nad kterymi premyslim:
1. super-provize – super-affilove obvykle jiz maji super-provize u znacne casti svych partneru, prostor pro dalsi rust odmen uz bude omezeny (navic se do rustu odmen budou muset promitnout naklady na client service provozovane affiliate site). Na druhou stranu priznavam, ze jako affil mate zajem o zlepsovani odmen v case, protoze i nejlepsi podminky je mozne vzdy vylepsit, a to se vzdy nedeje
2. kreditibilita – provozovat affiliate je uplne neco jineho, nez byt affilem. U affiliate site je znacny focus na kreditibilitu – pracujete s desitkami klientu a stovkami (tisici) affil partneru, v systemu koluji realne penize a transakce. Duveryhodnost celeho systemu je zasadni a chyby se v CR moc neodpousteji
3. mindset top managementu – affiliate sit vyzaduje z meho pohledu uplne jiny mindset – misto focusu na marketing a produkt se v pripade affiliate site soustredite predevsim na obchod a obecne offline business – tj. na budovani vztahu s klienty, affily a nad dlouhodobym rozvijenim obchodnich vztahu
4. kapacita – zvazit, zda dava smysl rozsirovat tym o uplne novou divizi – podle me zkusenosti, pokud mate firmu do 10-ti lidi, kazdy novy clovek uz neni 100% cloveko-kapacity, ale maximalne zvyseni kapacit o 50-70% cloveka. Maly tym je flexibilni, ukoly resite temer „per pusa“ maximalne pres jednoduche TODO aplikace. S kazdym dalsim clovekem v tymu se flexibilita jednotliveho cloveka snizuje, roste komplexita a to vas stoji rychlost a stihlost firmy. Je potreba slozitejsi system. Zadavani ukolu „per pusa“ nebo pres jednoduche TODO appky uz nestaci, potrebujete system a kontrolni procesy.
5. tymova nalada – pokud zacnete ve firme vytvaret novou divizi, vzdy to urcitym smerem zmeni firemeni naladu. V pripade budovani affiliate site prijimam do firmy predevsim salesaky, kteri jsou precijen typove odlisni od vyvojaru, marketaku a produktaku, kteri jsou srdce super-affiliate firem
Zaverem – jsem presvedceny, ze pokud ma nekdo zajem rozjet vlastni affiliate network a na papire nebo v excelu to dava smysl, mel by do toho jit. Osobni zkusenost, at uz je jakakoliv, je k nezaplaceni.
Poslední aktualizace: 27. 12. 2013