4 tipy pro získání klientů
1 minuta čtení
Pokud jste s podnikáním v začátcích a lovíte klienty, měli byste si uvědomit, na jaké klienty se zaměřit. Důležité je zaměřit se na na ty správné klienty – například prostřednictvím analýzy konkurenčního prostředí. Pozor je potřeba dát si na ty malé a na první pohled „snadnější“ obchody a klienty.
Spousta nákladů u malých klientů je stejných jako u velkých klientů (administrativa). Péče o malé klienti stojí dost peněz ve srovnání s jejich obratem. Navíc práce na velkých věcech a velkých klientech vás a váš tým může i více bavit a motivovat.
Své zákazníky není třeba hned oslňovat například certifikátem ISO 9001, na začátku určitě postačí podstatně menší, ale o to důležitější kroky.
Jak velké klienty získat (aniž by to ohrozilo vaši značku)?
Přináším 4 tipy z mé osobní zkušenosti.
- Network – vybudování si sítě
Zásadním krokem je podle mě osobní setkávání se lidmi. Choďte na networkingové akce, na business snídaně, na meetupy. Vyměňte s každým pár slov a pokud vás zaujme, domluvte si schůzku, kde se uvidíte už jen vy a budete na sebe mít víc času. Zapojte i sociální sítě, kde se s ostatními propojíte, třeba LinkedIn.
Získejte pro sebe doporučení, ať už od vašich známých z předchozích zaměstnání či z volnočasových aktivit. Otevřou se vám tak další dveře, zaujmete ostatní a třeba tak získáte doporučení na další jména.
Vytvářejte zajímavý obsah, který vám přiláká zákazníky. Tvořte infografiky, piště ebooky, přispívejte na blog o svých zkušenostech, sdílejte příběhy klientů, ukazujte konkrétní realizace vaší práce,… Tyhle atraktivní obsahy dokáží zaujmout spíše než strohý text.
Poslední typ funguje u některých typů firem líp, u některých hůř. Dejte si při cold callingu čas s výběrem těch správných lidí, kterým zavoláte. Volejte zejména těm lidem a firmám, kteří souvisí s oborem, ve kterém jste dobří.
Zaujalo vás toto téma? Pak si pusťte si 42. epizodu #HardynShow, kde o ní hovořím ještě více v souvislostech.
Poslední aktualizace: 21. 06. 2016