3 tipy na podcasty: Exit za miliardu během 18 měsíců, recept na vedení lidí od šéfa Alzy a podcast Nelidské zdroje
2 minuty čtení
Podobně jako většinu víkendů, také tento víkend jsem věnoval z velké části analýzám, procházení nových trendů a poslouchání podcastů. Podcasty se mi osvědčilo poslouchat na dvojnásobnou rychlost, člověk si rychle zvykne.
Připravil jsem taky tenhle článek s doporučením na 3 podcasty, které mě v posledních měsících hodně oslovily. Jsou to podcasty, ke kterým mám nejvíc hodnotných poznámek, protože mě nějakým směrem správně nakoply.
Z nuly na exit za miliardu korun během pouhých 18 měsíců
Tenhle příběh mě hodně oslovil. Rozhovor o startupu Ytica založený Šimonem a Květou Vostrými, který se po pouhých 18 měsících od startu prodal americké firmě Twilio za miliardu korun!
To jsou přesně ty okamžiky, kdy se rozbije to moje akvárko, ve kterém si říkám, že náš růst 120 % je jako dobrý. Sakra není! Vždy to může být ještě o dost lepší!!! Z nuly na exit za miliardu korun, to je sakra dobrý výsledek!!
Budeme muset zabrat, nějak nás ten současný růst ukolébal a všichni jsou z toho asi až moc v pohodě. Já teda ne, mám po poslechnutí příběhu Ytica trochu depku. V podcastu je cítit obrovský tah na branku zakladatelů Ytica a zmiňují spoustu věcí, co se musíme ještě naučit. Více info o startupu Ytica, zakladatelích a skvělém exitu v podcastu zde.
O inovacích a vedení lidí v Alza.cz s jejím šéfem Tomášem Havrylukem
Jeden z nejlepších podcastů, co jsem dosud slyšel. Tomáš je samozřejmě mega borec. Známe se s Tomášem osobně od roku 2009, kdy měl Tomáš ještě na vizitce napsáno „ředitel IT“.
V podcastu Tomáš opět potvrzuje, že je svým způsobem vedení Alza.cz a svým přemýšlením o businessu úplně mimo tuzemskou ligu. To dokládá každý rok fantastickými výsledky Alza.cz i schopností stále inovovat.
V podcastu jde Tomáš často hodně do detailu a popisuje, jak nabírat správné lidi, jak úspěšně bojovat proti zkorporátnění a také o naprosto správném přístupu, že primární cíl reklamy Alza.cz je prodávat a nikoliv vyhrávat ceny za kreativitu. Tomáš mluví také o svém pohledu na kontroverzního Alzáka, který řadu lidí dost štve a přitom pro Alza.cz je to terno a Alzák jim významně pomáhá plnit obchodní cíle.
Tvůrce podcastu Dan Tržil umí vytvořit výborné prostředí, ve kterém se povedlo v rozhovoru s Tomášem jít dost do hloubky.
Jde sice o podcast už z loňského roku. Ve frontě zajímavých audioknížek a podcastů jsem se k němu dostal až nedávno, tak sdílím tip na podcast, který by neměl zapadnout. Podcast s Tomem Havrylukem velmi doporučuji. Většina informací z podcastu má univerzální platnost a hodnota předaných informací a know-how je obrovská.
Podcast s Tomášem Havrylukem najdete zde.
Pokud se vám podcast bude líbit, tak další podcast s Tomášem Havrylukem vyšel ke konci roku 2019 ve spolupráci s Forbes a najdete jej zde.
Doporučuji i další rozhovory se zajímavými českými osobnostmi v podcastu Proti Proudu od Dana Tržila.
Novinka: Nelidské zdroje
Na závěr bych rád zmínil relativně nový podcast na tuzemském trhu. Je jím podcast dvou velkých borců v oblasti HR a recruitmentu – Matěje Matolína z portálu Lovec Hlav (a také HR ředitel jednoho z nejúspěšnějších startupů STRV) a Josého Kadlece, zakladatele společnosti GoodCall a Recruitment Academy.
Chlapi natáčí podcast Nelidské zdroje od listopadu 2018 a mají zatím hotových 9 dílů, kde kombinují konkrétní recruitmentová témata a rozhovory s hosty. Délka dílů je zhruba 45 minut. Seznam dílů je zde.
Pokud vás trochu zajímá nábor a HR, což je dneska základ businessu každé rostoucí firmy, tak si podcast Nelidské zdroje rozhodně zkuste pustit.
Poslední aktualizace: 19. 03. 2019